Automatic Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Virker dette som et alright kjøp? PC-en skal brukes til litt gaming, og ellers bare kontoroppgaver og heavy surfing. Denne bygges av Netshop. Lurer på om noen har noe å si på komponentene, spesielt HK og prossesor. Vurderte AMD Phenom II X6 1090T Black Edition for wow-faktoren med 6-kjerner, men gevinsten er ikke så stor til gaming. HK ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 CPU AMD Phenom II X4 970 Black Edition RAM Mushkin DDR3 4GB Blackline Black FB HDD Seagate 1 TB S-ATA II 7200RPM GPU MSI GeForce GTX 465 1GB PhysX CUDA 7 531,- Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Heller denne HK: ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 og GPU: Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5. Prøv også å finne en harddisk som er S-ATA 3 istedenfor S-ATA II. dvs. 6 GB/s istedenfor 3 GB/s. Endret 13. november 2010 av specialweapons Lenke til kommentar
Automatic Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Heller denne HK: ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 og GPU: Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5. Flott med tips. Men kunne du sagt noe om hvorfor. Skal sjekke ut hovedkortet. Vurderte oså 6850, men det blir 500kr ekstra som jeg ikke er sikker på at er så mye vits. Prøv også å finne en harddisk som er S-ATA 3 istedenfor S-ATA II. dvs. 6 GB/s istedenfor 3 GB/s. God idé. Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Heller denne HK: ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 og GPU: Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5. Flott med tips. Men kunne du sagt noe om hvorfor. Skal sjekke ut hovedkortet. Vurderte oså 6850, men det blir 500kr ekstra som jeg ikke er sikker på at er så mye vits. Prøv også å finne en harddisk som er S-ATA 3 istedenfor S-ATA II. dvs. 6 GB/s istedenfor 3 GB/s. God idé. Sapphire sin 6850 koster ifølge netshop sine sider 1550,- Det nvidia kortet du tenkte på koster bare 50 kr mindre. Glem det med hovedkortet, det du valgte går helt fint :-) Men se litt på reviews om det ikke er noen problemer med det kortet. Jeg har ikke personlig erfaring med det. Ram kan jeg ikke si noe på enn at jeg tror det er et godt kjøp, står mye bra om mushkin. Har du tenkt på kabinett og PSU? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Styr unna MSI GeForce GTX 465 1GB PhysX CUDA, da GTX 460 bedre.Men jeg ville kun anbefalt GTX 460 dersom du får det for en god pris brukt.I mellomklassen er det Radeon HD6850/6870 som brillierer dersom du skal ha nytt.Dersom du kjøper snurredisk har det da ingen praktisk betydning om det er SATA 2 el 3. (?)Til å være en ny maskin, og priset til 7500,- synes jeg det var lite hurtigminne. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Styr unna MSI GeForce GTX 465 1GB PhysX CUDA, da GTX 460 bedre. Men jeg ville kun anbefalt GTX 460 dersom du får det for en god pris brukt. I mellomklassen er det Radeon HD6850/6870 som brillierer dersom du skal ha nytt. Dersom du kjøper snurredisk har det da ingen praktisk betydning om det er SATA 2 el 3. (?) Til å være en ny maskin, og priset til 7500,- synes jeg det var lite hurtigminne. Ja er sant det du sier om SATA, veldig liten forskjell. Snakker du om hurtigminne på prossesoren? Lenke til kommentar
Automatic Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Sapphire sin 6850 koster ifølge netshop sine sider 1550,- Det nvidia kortet du tenkte på koster bare 50 kr mindre. Du har rett, jeg så visst feil på prisen. Har fått inntrykk av at GTX 460 1GB og 6850 ligger ganske likt (se f.eks. http://www.maximumpc.com/article/reviews/xfx_radeon_hd_6850_review). Men Radeon har kanksje noen fordeler i og med at det er nytt? Skal ikke overklokke, så at 465 ikke er så mye bedre enn 460 er ikke så farlig. Men må kansje vurdere det nærmere. I mellomklassen er det Radeon HD6850/6870 som brillierer dersom du skal ha nytt. ... Lite hurtigminne Tenkte som sagt at siden 460 og 6850 er relativt like, så var 465 et godt kjøp. Puh, jeg får vel sjekke flere reviews... Valgte heller å ta 4 GB kvalitetsminne enn 8 GB standard. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) GTX465 ble pensjonert dagen GTX460 gjorde inntog, tross lavere tall i navnet gjør GTX460 det bedre på omtrent alle områder.Jeg må rett og slett trekke meg noen steg tilbake ifra den sterke uttalelsen om GTX460 vs HD6850.GTX460 og HD6850 ligger i ett veldig tett løp.Ettersom det begynner å bli endel GTX460 i omløp ville jeg prøvd å skaffet ett brukt, men du vil altså ha den satt sammen av netshop?Det som imidlertidig er viktigst er erfaring med de forskjellige merkene, hvilke krav du stiller til driver utvalg på de forskjellige OS plattformene, hvorvidt du vil ha CUDA/PhysX, hvorvidt hovedkort støtter Crossfire / SLI for en mulig oppgradering.Med hurtigminne mente jeg RAM. Hvor mye koster det aktuelle kittet? Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Automatic Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 (endret) GTX465 ble pensjonert dagen GTX460 gjorde inntog, tross lavere tall i navnet gjør GTX460 det bedre på omtrent alle områder. Her sparte du meg for et dårlig kjøp. Takk. Du vil altså ha den satt sammen av netshop? Ja går for det, og jeg kjenner for og i mot. Det som imidlertidig er viktigst er erfaring med de forskjellige merkene, hvilke krav du stiller til driver utvalg på de forskjellige OS plattformene, hvorvidt du vil ha CUDA/PhysX, hvorvidt hovedkort støtter Crossfire / SLI for en mulig oppgradering. Takk for tipset. Her vet jeg fint lite, så jeg får bare lese meg opp på det. Med hurtigminne mente jeg RAM. Hvor mye koster det aktuelle kittet? Det ligger på 675 kr. Kan få f.eks Kingston 4 GB-kit 1333MHz DDR3 til litt over 500. Til spilling og veldig moderat kontorbruk virket det som mer kvalitet var viktigere enn mer kvantitet, selv om det sikkert knapt merkes. Endret 13. november 2010 av Automatic Lenke til kommentar
genesis Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Angående RAM så hadde jeg personlig gått for eks. to stk 4GB kit 1600Mhz ifra kingston til 600,- og heller kuttet i andre svinger dersom dette var mulig (selvsagt ikke på CPU eller Skjermkort).Men dette blir også smak og behag. Det virker til at du har valgt riktig for din egen =)Man kan spare på å heller se det an med 8GB.Dersom morgendagens applikasjoner krever mer er det bare å kaste inn dette, ihvertfall om du kan gjøre det selv. Kjøper man eks. SSD og ønsker å kvitte seg med pagefile anbefales det av mange å ha litt mer å gå på. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå