Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For lite "kjæreste-tid"

Gjest ts_frustrated

Anbefalte innlegg

Gjest ts_frustrated

Hei!

Kjæresten min flyttet tidligere i høst til en annen by pga jobb, noe som har resultert i at vi nå kun sees ca annenhver helg. Han har alle sine venner, ja stort sett hele omgangskretsen sin her, så når han kommer, vil han naturligvis også møte dem. Problemet er at det da blir alt for lite "kjæreste-tid" igjen. Mulig det bare er jeg som sutrer, men jeg savner han jo hele uka, og gleder meg til å se han. For meg er det absolutt ukas høydepunkt å treffe han, men når han først kommer hit, så skal han alltid ut med gutta, eller møte den og den. Jeg har jo full forståelse for det, men får innimellom følelsen av å kun være "hotellet" hans, og ikke mer enn det! Er bare så sykt nedtur når du kanskje har planlagt å lage middag eller noe annet koselig, også skal han ut og treffe noen. Er det ikke legitimt å forvente at man som kjæreste også har krav på litt tid og oppmerksomhet? Mener ikke å være whinete, men dette gjør meg trist. :( Noen tips til hvordan jeg kan takle det bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ta en prat med ham, avstandsforhold er noe så sært som et forhold hvor man må legge timeplan for romantikken...

Be om at dere avtaler sammen hva dere skal gjøre når han kommer på besøk, før han avtaler noe annet med en kis i vennekretsen.

kapre ham først, hvis han begynner å bryte avtaler med deg for å heller dra med kompiser, må du ta det opp med ham.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest ts_frustrated

Takk for svar, tror du har helt rett! Det vil nok hjelpe meg mye hvis vi avklarer på forhånd hvilke planer hver av oss har for helga. Har prøvd å ta det opp med han og fortelle at jeg har blitt skuffa ved flere anledninger, men har ikke lykkes. Når jeg er sammen med han har vi det så fint, og jeg kvier meg veldig for å si noe negativt. Skyr liksom alt av konflikter og konfrontasjoner, men skjønner at det må til noen ganger.. Ingen forhold er vel problemfrie?

Jeg lurer også på hvor ofte det er vanlig å ha kontakt på telefon, internett osv. når man er i et avstandsforhold? Vi har kontakt nesten hver dag, men hvis det går en dag og han ikke sender melding, hender det at jeg blir litt urolig. (Får kanskje ikke sove, savner han og lurer på om han har hatt en fin dag..) Samtidig prøver jeg å tenke at jeg ikke må være så avhengig av han, vil ikke være en sånn jente som får panikk hvis typen ikke svarer med en gang. Er redd for å virke masete dersom jeg ringer han litt oftere. Tror vi har forskjellig behov for kontakt; det virker som om han klarer seg fint med bare å vite at jeg er hans, også lever han sitt eget, bekymringsfrie liv i ukedagene. Jeg derimot, ønsker litt mer kontakt, vil jo gjerne høre hvordan dagen hans har vært, har rett og slett behov for å høre stemmen hans litt oftere. Ååh, savner han jo sånn!!

Dette ble visst litt langt, men dersom det er flere der ute som har synspunkter, så ville jeg blitt veldig glad for å høre dem!

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvor ofte det er vanlig å ha kontakt på telefon, internett osv. når man er i et avstandsforhold? Vi har kontakt nesten hver dag, men hvis det går en dag og han ikke sender melding, hender det at jeg blir litt urolig.

Her varierer det veldig! I mitt avstandsforhold kan det gå flere dager uten kontakt. Høres ut som dere har det ganske normalt, men som du sier er det lurt å ikke være helt avhengig. La han savne deg litt også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...