Gå til innhold

Ny PC! Litt hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har da tenkt å kjøpe meg en ny PC snart, og surfet litt rundt på komplett.no

Bare bygget litt på en av de "ferdige" maskinene, og syntes både prisen og dataen så bra ut...

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=wizp...ntium+4+DDR+333

Det er den jeg har satt sammen, men har ikke så veldig mye peiling på dataer, så jeg trenger litt hjelp!

1. Vil altså ikke ha en PC til formue, ikke over 10 000 i alle fall... er denne da et bra valg i forhold til prisen?

2. Kan jeg spille online på den?? Eller må jeg kjøpe noe ekstra greier for å spille online?? Nettverkskort eller noe hvis ikke det er med...

PCen skal brukes til vanlig 14-årig bruk! Nedlasting av filmer og musikk, surfing og spilling offline og online!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg ville nok ha gjort følgende;

Større harddisk (fordi du skal laste ned filmer og musikk - da blir 20 Gb altfor lite, hvis du ikke tenker på å brenne CD'er hele tiden da....)

Ville ikke satset på Celeron prosessor - de er litt for svake til å oppnå noen god spillopplevelse......heller P4

Ville også satset på et nyere hovedkort...........kanskje et i865- kort istedet.

Skjermkortet er heller ikke så sinnsykt bra at det gjør noe....... :wink:

Men, bevares - det spørs jo hvor store forventninger 14- åringen har også da.

Lenke til kommentar

få noen til å hjelpe deg til å sette opp delene til en maskin. Så kjøper du dem og bygger selv. Da kan du få maskinen akkurat slik som du selv ønsker og den blir helt sikkert billigere eller sprekere en en ferdig kjøpt.

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...