ZnulfeR Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hei! Har et lite problem. Eller kanskje et stort. Problemene startet for kanskje en uke siden. Det hente at WLAN slo seg av tilfeldig under bruk. Jeg undersøkte litt og fant ut at oppgavebehandling viste at prosessoren trekte 50-60 prossent selv om ledig systemprosess viste rundt 90% (ja, jeg har skrudd på "vis prosesser fra alle brukerne). Da jeg sjekket nettverkinnstilninger, viste det at WLAN var deaktivert. Det gikk ikke å aktivere det. Et par dager senere fant jeg ut at windows ikke kunne instalere updates. Fikk bare opp samme feilmelding hele tiden om at det ikke gikk å laste ned. Da prøvde jeg å kjøre MS systemgjenoppretting. Fant da ut til min store forskrekkelse at alle tilbakestilningstidspunktene var slettet! Til slutt fant jeg ut at jeg skulle formatere windowspartisjonen, og installer fabrikkinnstilninger. (Da jeg prøvde å lage backup gikk kopieringen i en hastighet på ca 700 kBs til begge eksterne harddisker) Til dette skulle jeg bruke Acer eRecovery. MEN: eRecovery kjente plutselig ikke igjen partisjonene. Har brukt det før. SÅ: jeg bootet med Acers recovery-system. Da gikk det. Alt funket og jeg ble sjeleglad.. i ca 24 timer. Så skjedde akkurat de samme på nytt! Men till nå bare den delen med at WLAN deaktiveres til restart og at ledig systemprossess ikke stemmer med prossesorbruk. Ligger nå på lur med prossesovervåkningsprogrammet Process Explorer, men da det er en periodisk feil, er det bare å sitte å vente på at noe skal skje. Er det noen som har noen tips til meg i mellomtiden? Er ganske desp og lei av å plages! Kan det være et virus eller lignende? Kan det være hardwarefeil? Differansen mellom ledig prosess og prosessorbruk er ca 50%, det vil si en kjerne for meg (dual-core). Kan det være en sammenheng der? Kjører foresten oppdatert ESET NOD32 antivirus og har en Acer 5920G. Takker for _alle_ svar! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Screenshot av process manager med "vis alle prosesser" huket av please... -Stigma Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Takker for svar. Som sagt er det periodisk. For øyeblikket lar jeg pcn stå av, siden jeg er paranoid og tror at noen er inne og overvåker pcn. Og hva værre er. Men saken er at nederst i venstre gjørne står prosessorbruk på over 50%. samtidig står ledig systemprosess på over 90%. Jeg har gått igjennom alle prosesser som vises der, og ingen trekker mer enn 2-3%. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Takker for svar. Som sagt er det periodisk. For øyeblikket lar jeg pcn stå av, siden jeg er paranoid og tror at noen er inne og overvåker pcn. Og hva værre er. Men saken er at nederst i venstre gjørne står prosessorbruk på over 50%. samtidig står ledig systemprosess på over 90%. Jeg har gått igjennom alle prosesser som vises der, og ingen trekker mer enn 2-3%. Da er det vanskelig å si noe... jeg har ikke vært borti det før - så før jeg kna se det med egne øyne og se om jeg finner noe galt så er det vanskelig å hjelpe. Sorry =/ Jeg kan bare annbefale å ta screenshot neste gang det skjer. -Stigma Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Du vil antagelig finne differansen på Interrupts eller DPC. Disse vises ikke på Oppgavebehandling, bare på Process Explorer. Den ene gangen jeg har opplevd slik 'mystisk' CPU forbruk var når jeg koblet til en USB IR mottaker . Antagelig et driverproblem. Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Interessant. Særlig siden den ene eksterne HDD-en har tullet litt. Men det fungerte perfekt ved forige recovery. Men siden wlanet klikker, kan det være drivere til det som ikke funker? Fikk også ny trådløs mus og tastatur, som kjører på standarddriverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå