Gå til innhold

Er dette et godt treningsprogram?

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har tenkt og begynne å trene styrke hjemme. Jeg er bare 16 år, er ca 185 høy og veier ca 65kg, ganske spinkel med andre ord. Målet mitt er helst å få større muskler, er ikke så viktig med faktisk styrke. Har bare manualer å trene med, og fant derfor dette treningsprogrammet:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=35

Er dette et bra treningsprogram til mitt formål?

Er hele overkroppen dekket i dette programmet? Er det noen som har forslag til forandring?

Er som sagt helt ny når det gjelder å trene styrke, så trenger nok litt hjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmet ser fint ut, men som det står skrevet i slutten av programmet så bør du trene bein og mage på andre dager, eventuellt samme dager. Anbefaler øvelser som knebøy, du kan ta en ryggsekk med hantler i eller noe lignende for å økte motstanden dersom du ikke har vekter hjemme.

Som han over her sier så er det viktig med et kcal overskudd for å bygge muskler, og husk å få i deg nok proteiner. Ellers vil du ikke få mye fremgang. :) Og... Drikk MYE melk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som han over her sier så er det viktig med et kcal overskudd for å bygge muskler, og husk å få i deg nok proteiner. Ellers vil du ikke få mye fremgang. :) Og... Drikk MYE melk.

kcal overskudd skal gå bra det, ja, og proteiner er heller ikke noe problem, men siden jeg er allergisk mot melk blir det jo litt vanskelig å drikke mye av dette. Kan jeg for eksempel ta kalsium tilskudd i stede?

Lenke til kommentar

Ok! Takker for alle svarene, da er det vell bare å gå i gang å trene :)

Bare et spørsmål til. Vill jeg se resultater raskere om jeg trener tre ganger i uken i stede for bare to som det står i treningsprogrammet jeg linket til?

Så lenge du gjør ting rett, så vil du se resultater uansett,., Spesielt i begynnelsen.

Jeg ville trent 3 ganger i uken om du har mulighet for det, men husk at musklene må ha rundt 48 timer hvile til å bygge seg opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS, du er omtrent helt lik meg hva vekt, høyde og alder angår. Litt lettere og litt høyere. Om det er muskelmasse/volum du vil ha, og siden du virker som en nybegynner (det tar tid før man blir noe annet), vil jeg anbefale at du melder deg inn i et treningssenter og bruker RYP nybegynnnerprogram, som du finner på TN.no. Da får du litt styrke på kjøpet også, men dette er da ikke å forakte. RYP er veldig enkelt og følge, og har flere gode øvelser pluss noen til. I de største byene vil jeg tro studentidretten er billigst på trening, i Bergen hvor jeg trener vil det koste 233,- i måneden for deg, om du går på skole.

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS, du er omtrent helt lik meg hva vekt, høyde og alder angår. Litt lettere og litt høyere. Om det er muskelmasse/volum du vil ha, og siden du virker som en nybegynner (det tar tid før man blir noe annet), vil jeg anbefale at du melder deg inn i et treningssenter og bruker RYP nybegynnnerprogram, som du finner på TN.no. Da får du litt styrke på kjøpet også, men dette er da ikke å forakte. RYP er veldig enkelt og følge, og har flere gode øvelser pluss noen til. I de største byene vil jeg tro studentidretten er billigst på trening, i Bergen hvor jeg trener vil det koste 233,- i måneden for deg, om du går på skole.

Skal vurdere det, men har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke så mye tid på å trene. Uansett, takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...