Potteplantee Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hei hei. Har tenkt og begynne å trene styrke hjemme. Jeg er bare 16 år, er ca 185 høy og veier ca 65kg, ganske spinkel med andre ord. Målet mitt er helst å få større muskler, er ikke så viktig med faktisk styrke. Har bare manualer å trene med, og fant derfor dette treningsprogrammet: http://www.iform.no/pub/art.php?id=35 Er dette et bra treningsprogram til mitt formål? Er hele overkroppen dekket i dette programmet? Er det noen som har forslag til forandring? Er som sagt helt ny når det gjelder å trene styrke, så trenger nok litt hjelp her. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Klarer du den gitte progresjonen når det kommer til vekt på manualene dine? Har du begrepet kcal-overskudd på bulk på plass? Og du vet om deloading? Hvis ikke anbefaler jeg en titt i (veiledning for nybegynnere)-tråden som er en sticky. Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Programmet ser fint ut, men som det står skrevet i slutten av programmet så bør du trene bein og mage på andre dager, eventuellt samme dager. Anbefaler øvelser som knebøy, du kan ta en ryggsekk med hantler i eller noe lignende for å økte motstanden dersom du ikke har vekter hjemme. Som han over her sier så er det viktig med et kcal overskudd for å bygge muskler, og husk å få i deg nok proteiner. Ellers vil du ikke få mye fremgang. Og... Drikk MYE melk. 1 Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Som han over her sier så er det viktig med et kcal overskudd for å bygge muskler, og husk å få i deg nok proteiner. Ellers vil du ikke få mye fremgang. Og... Drikk MYE melk. kcal overskudd skal gå bra det, ja, og proteiner er heller ikke noe problem, men siden jeg er allergisk mot melk blir det jo litt vanskelig å drikke mye av dette. Kan jeg for eksempel ta kalsium tilskudd i stede? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det er ikke kalsium han tenker på når han sier du skal drikke melk, det er energi og proteiner. Har du energi- og proteininntak under kontroll trenger du ikke bry deg om melk. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Kalsium er heller ikke ufeil når man driver med vektløfting. Kalsium styrker jo sjeletett og det r bare fint etter slitasjen som påføres på kroppen. Aldri feil med kalsium ihvertfall.. Og spesielt ikke når du ikke drikker melk Endret 15. november 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Selvsagt ikke. Jeg burde kanskje sagt kontroll på kostholdet i stedet for energi- og proteininntak Endret 16. november 2010 av KjellV Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Ok! Takker for alle svarene, da er det vell bare å gå i gang å trene Bare et spørsmål til. Vill jeg se resultater raskere om jeg trener tre ganger i uken i stede for bare to som det står i treningsprogrammet jeg linket til? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hvilket utstyr har du? Og hvilken vekt er det på dette? Trene hjemme? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Ok! Takker for alle svarene, da er det vell bare å gå i gang å trene Bare et spørsmål til. Vill jeg se resultater raskere om jeg trener tre ganger i uken i stede for bare to som det står i treningsprogrammet jeg linket til? Så lenge du gjør ting rett, så vil du se resultater uansett,., Spesielt i begynnelsen. Jeg ville trent 3 ganger i uken om du har mulighet for det, men husk at musklene må ha rundt 48 timer hvile til å bygge seg opp igjen. 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 TS, du er omtrent helt lik meg hva vekt, høyde og alder angår. Litt lettere og litt høyere. Om det er muskelmasse/volum du vil ha, og siden du virker som en nybegynner (det tar tid før man blir noe annet), vil jeg anbefale at du melder deg inn i et treningssenter og bruker RYP nybegynnnerprogram, som du finner på TN.no. Da får du litt styrke på kjøpet også, men dette er da ikke å forakte. RYP er veldig enkelt og følge, og har flere gode øvelser pluss noen til. I de største byene vil jeg tro studentidretten er billigst på trening, i Bergen hvor jeg trener vil det koste 233,- i måneden for deg, om du går på skole. 1 Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 TS, du er omtrent helt lik meg hva vekt, høyde og alder angår. Litt lettere og litt høyere. Om det er muskelmasse/volum du vil ha, og siden du virker som en nybegynner (det tar tid før man blir noe annet), vil jeg anbefale at du melder deg inn i et treningssenter og bruker RYP nybegynnnerprogram, som du finner på TN.no. Da får du litt styrke på kjøpet også, men dette er da ikke å forakte. RYP er veldig enkelt og følge, og har flere gode øvelser pluss noen til. I de største byene vil jeg tro studentidretten er billigst på trening, i Bergen hvor jeg trener vil det koste 233,- i måneden for deg, om du går på skole. Skal vurdere det, men har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke så mye tid på å trene. Uansett, takk for svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 RYP, 70-80 min pr uke med maks resultater. Ville prioritert det. Husk at det er en livsstilsendring, kostholdet må man fokusere på også. Ingenting kommer gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå