Teardrop Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hei, Trenger litt hjelp til å tenke alternativer her. Jeg tror egentlig at jeg kunne tenkt meg en jobb der som er ute, eller at jeg reiser rundt. Synes at det blir litt kjedelig å være på et kontor eller verksted dag ut og dag inn. Liker å være ute og gjøre noe. Ellers er jeg vel et "prosjektsmenneske" jeg trives best med å gjøre noe som jeg ser beveger seg mot noe, ikke det samme om og om igjen. En annen ting som er viktig er at jeg ser at det jeg gjør betyr noen forskjell, at det ikke bare er å opprettholde status quo. Men så er det det at jeg er opptatt av status, desverre kanskje, (jeg forsøker å ikke være), men så er nesten alt som er status jeg kommer på kontoraktige eller innejobber. Derfor trenger jeg noen forslag kanskje på ting som jeg ikke har tenkt på. Ellers er jeg interessert i vitenskap og synes det er spennende med hvordan ting fungerer. Tror ikke at jeg skal si mer nå. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Er det jobb eller utdanning du snakker om? Hvis det er jobb må du jo fortelle hva du kan. Og hva er status for deg? Penger? Anseelse? I hvilke miljøer vil du ha status? Hva tror du status vil gi deg og er det verdt det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Skogbruksleder? Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Man må nesten vite dine forutsetninger for å svare på noe sånn. Hva er din utdannelse? Hva er dine interesser? Du burde jo jobbe med noe du tror du vil trives med. heller enn å velge en jobb ut i fra status. Som du til slutt vil mistrives i.. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Man må nesten vite dine forutsetninger for å svare på noe sånn. Hva er din utdannelse? Hva er dine interesser? Du burde jo jobbe med noe du tror du vil trives med. heller enn å velge en jobb ut i fra status. Som du til slutt vil mistrives i.. Jeg skrev ikke noe mer i begynnelsen fordi jeg ikke ville legge for mange føringer. Trenger å tenke litt alternativt her. Av formell skolegang så har jeg bare yrkesfag elektro (fagbrev) og studiekompetanse. Er ikke fremmed for å ta mer utdanning, men om det er noe som det er veldig konkurranse på å komme så gir jeg opp før jeg har prøvd:/ Interesser er vanskeligere å svare på fordi det er litt skiftende. For tiden er fysikk det jeg umiddelbart kommer på. Ellers synes jeg biologi er spennende. Har også en interesse for informasjonsbehandling, dvs. hvordan informasjon kan behandles av organismer eller maskiner. Ellers liker jeg å reise. Det er jo fordi at jeg tror jeg kan trives bedre utendørs enn at å være inne på et kontor e.l. hele dagen at jeg spør, og tenkte at jeg kan finne noe som jeg trives med og som har litt status i tillegg så hadde det vært topp:) Endret 14. november 2010 av no_id Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Er det jobb eller utdanning du snakker om? Hvis det er jobb må du jo fortelle hva du kan. Og hva er status for deg? Penger? Anseelse? I hvilke miljøer vil du ha status? Hva tror du status vil gi deg og er det verdt det? I første rekke er slik situasjonen er nå er det jobb, men har lyst til å ta mer utdannelse bare jeg får spart opp litt penger. Med status tenker jeg vel mest på anseelse. Har ikke tenkt så mye mer på det. Tror jeg ville blitt mer fornøyd om jeg hadde det. Byggingeniør. Ingeniør har jeg egentlig aldri tenkt på, kanskje det er noe, men har litt redsel for matematikk:( Skogbruksleder? Vet ikke hva slags oppgaver denne har. Skal sjekke det ut:) Vetrinær. Tror ikke helt det passer for meg, da jeg ikke er så komfortabel med dyr. Så er det vel vanskelig å komme inn på skole også. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Men det faget du har fagbrev kan jo gi muligheter, hva med reisemontør på utendørs anlegg og installasjoner? God lønn og mye fri, men gir deg jo naturlig nok ikke status blant åndsnobben eller i samfunnseliten. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Men det faget du har fagbrev kan jo gi muligheter, hva med reisemontør på utendørs anlegg og installasjoner? God lønn og mye fri, men gir deg jo naturlig nok ikke status blant åndsnobben eller i samfunnseliten. Interessant, det hadde jo vært det beste på kort sikt. Hvilken bransje tenker du på da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Tja, hva med tunnelarbeid? Det pleier og være enda bedre betalt og de som bygger tunneler har nok egne elektrikere, hør med Mesta, Mika, AF, Hære osv. Kikk litt her og se om du finner noen som har fått anbud: http://www.vareveger.no/ Lenke til kommentar
Brutal1ty Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 har du tenkt tanken på MLM? jeg har holdt på med det nå i snart 2 måneder og jeg syns værtfal det er morsomt og jobbe med. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 har du tenkt tanken på MLM? jeg har holdt på med det nå i snart 2 måneder og jeg syns værtfal det er morsomt og jobbe med. Tror nok ikke det er noe for meg, da jeg ikke er noen god selger:/ Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Reklameposter er fjernet Kristian Moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå