Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB på hovedkortet vil ikke funke.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skiftet hovedkort i dag. La inn et amd phenom ii x4 cpu.

Men etter jeg har lagt det inn og alt skal være klart til og starte maskinen.

Så vil INGENTING av det som er koblet til med usb funke :S

Musen funker ikke, trådløse motakeren funker ikke, tastaturet funker ikke osv...

Hva er galt ?! :S Når jeg kobler til musen så blinker det røde lyset under musen i et sekund ca.

Håper noen vet !

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når man tar alle kabler av et hovedkort, så blir vel det samme som og skifte ? Pcen vil jo kanskje tru den har fått et nytt et ? kan det hjelpe og koble fra og til alt som har med strøm til hovedkorte og gjøre ?

Må vel også nevne at skjermen ikke vil på. Pga den står i standby så lenge man ikke rører med musen... Men når ingen av usb portene funker så får jeg jo heller ikke brukt musen.... eller tastaturet før den saks skyld.

Lenke til kommentar

Må vel også nevne at skjermen ikke vil på. Pga den står i standby så lenge man ikke rører med musen... Men når ingen av usb portene funker så får jeg jo heller ikke brukt musen.... eller tastaturet før den saks skyld.

det stemmer vel ikke, skjermen starter ikke med å stå i standbymodus når du starter pcen. da er det fordi den ikke får kontakt med skjermkortet.

prøv å se om du klarer å reinnstalere OSet

Lenke til kommentar

nei - å koble fra kablene og så til igjen er ikke det samme som å bytte hovedkortet. Gitt at du kobler riktig på plass igjen så er det forsovidt ikke "synlig" for maskinen har noe har skjedd i det hele tatt.

Problemet er om du bytter til et annet hovedkort osm ikke er identisk - så vil det ligge installert i windows diverse drivere og andre ting som er tilpasset det gamle hovedkortet og som ikke nødvendigvis fungerer særig bra med det nye. Det var det jeg tenkte på, men om du bare koblet det fra og til, eller byttet med identisk modell så er det null problem.

-Stigma

Lenke til kommentar

hva har da skjedd... Maskinen starter som vanelig og får windows lyden som er under oppstart. Så alt HØRES normalt ut. Men jeg kommer jo på at skjermen slår seg på automatisk vaneligvis. Men etter jeg koblet hovedkortet fra og til, så funker ikke usb portene, og skjermen vil ikke vise ha som skjer. Den bare står i standby. merkelige greier dette... Eneste jeg kan tenke meg har skjedd er at usb portene har deaktivert seg, noe som kan skje om man tar en usb kabel ut og inn fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...