Gå til innhold

skal jeg ta kreatin etter litt alkohol inntak?

gerrardo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et glass vin har ikke noe i så imo..

Og det er ingenting som heter "kreatinkur". Du kan fint drikke deg dritings en dag i uken uten at det gjør noe. Hvis du vet at du skal ut på kvelden og drikke, så ville jeg tatt kratin tidligere på dagen og drukket en del vann også heller droppet kreatinen etter alkoholinntaket på kvelden.

Bare sunt for kroppen å ta en dag pause fra kreatin en gang i blant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det går helt fint. Det er dessuten ingenting som heter "kreatinkur". Har brukt kreatin i små doser i årevis nå, og det har gått helt fint å kombinere med alkohol. Ingenting som tilsier at det skal være et problem uansett.

Lenke til kommentar

er det noen som har god peiling på kreatin her?

Jeg går nå på monohydrat, merker stor fremgang.

Vet man skal holde seg unna alkohol, og hvorfor.

Men hvis man drikker, driver da alkoholen ut bare vannet, sånn at man kan fylle opp det igjen ved å drikke masse vann?

Eller tar det også vekk kreatinet du har bygd opp i kroppen? :ermm:

Lenke til kommentar

Hvilken kreatin i kapselform er best?

Hva er forskjell på kreabolic og mono?

Også har det sån at jeg liker å kose meg med et glass vin i helgene, men det går ikke når jeg bruker mono har jeg hørt, pga vannet i kroppen..

Gjør det noe å ta seg et glass vin når man bruker krea-bolic?

Setter stor pris på om noen kan svare på dette <3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvis du leste innlegget mitt så skrev jeg at det ikke er noe problem å kombinere med alkohol. Monohydrat er billigst, og funker bra. Kjør på med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvem er "alle"? Og hvis du har så klokketro på at de har rett, hvorfor spørre her da?

Det er ikke snakk om store mengdene vann som drives ut av kroppen. Det er heller ikke snakk om store mengder vann som holdes ekstra i kroppen når man går på vedlikeholdsdoser av kreatin. Det er bortkastet tid å tenke på små ting som har marginal effekt i det store bildet, og skulle detaljstyre alt. Bruk heller tiden om du vil til å optimalisere kostholdet eller treningsopplegget ditt.

Er du så bekymret for at dette skal ha en kjempemessig effekt, så ta deg et glass vann før du legger deg da. Det er det forøvrig fornuftig å gjøre uansett om man går på kreatin eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...