Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir trist av depresjon/følelser

Gjest Jessica..

Anbefalte innlegg

Gjest Jessica..

Jeg tør nesten ikke gå inn i et forhold fordi jeg er redd for å bli såret igjen. Jeg har kun hatt dårlige erfaringer tidligere, så kanskje ikke så rart. Joda, den forelskelsen er grei den, men jeg blir utrolig trist av den fordi jeg kun fokuserer på de negative sidene, alt for, altfor redd med andre ord... Hva skal jeg gjøre? I kjærligheten, så må man jo ta sjangser... noe jeg nesten ikke tør. Kan noen her skrive de positive sidene ved å ha kjæreste? Prøve å "overtale" meg litt mtp at jeg har en såppass negativ innstilling til kjærligheten og tør ikke gamble så mye....

b) Hvor lenge har du og typen din vært sammen?

c) Hva gjør dere for å holde gnisten?

d) etter ca. hvor mange år - når forsvant forelskelsen? (det er vel da dere begynte å elske hverandre og støtte hverandre i gode og onde dager..)

e) Hvordan gå fram/fortelle til min neste at jeg har lyst på et langvarig og ikke noe fjortisforhold der hvor vedkommende gjør det slutt etter forelskelsen...?

Håper noen kan svare meg på alle disse spørsmålene, det hadde vært fint:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det akkurat som deg, men jeg tror man bare er nødt til å hoppe seg i det. Selvfølgelig må du finne først en du trives veldig godt i lag med, for så å ta det derfra. Hvor herlig er det ikke å ha en du kan stole på, dele hverdagen, tankene osv dine med?

Kommunikasjon er nøkkelordet. Det er viktig å snakke om ting som opptar deg i hverdagen, det som plager deg, eller hvordan du ønsker ting skal være i forholdet. Det du kan gjøre for å beholde gnisten, kan være så mangt. F.eks si eller vise at du elsker han ved å ha lidenskapelig sex med stearlinlys rundt seg, skrive de positive sidene ved kjæresten på it-lapper og å henge det rundt på rommet hans, kjøpe en liten gave som du vet han vil sette pris på en gang i blandt, lage en god og litt 'romantisk' middag til begge - ja, det er mye det! Det er bare å bruke fantasien. :)

Forelskelsen forsvinner nok etter noen mnd/ett år - og det er da man virkelig begynner å elske hverandre. Det er da man virkelig skal støtte hverandre i gode og onde dager som du selv har nevnt. Det er også veldig vanlig at ting begynner å daffe av, så derfor er kommunikasjon veldig, veldig viktig!

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...