Doktor Progg Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ok, har et oppsett hos komplett som gir meg en pris på 18400 spenn. Satte opp en nesten identisk hos MPX og fikk en pris på 15800 spenn!! Hva sier dere? Satse på MPX? Ser ut som jeg får mye mer for pengene der! MPX: Abit IS7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 Apacer 512MB DDR-RAM PC3200 (2 stk.) Western Digital Caviar 250GB IDE 7200RPM NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Bulk Sort Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort NEC 19" Monitor, Multisync V921 Logitech Cordless Desktop MX m/optisk MX™ 700 mus Epson Blekk Skriver Stylus C42UX Logitech QuickCam Express USB Enermax justerbar kabinett vifte - 8cm Verbatim 4.7GB DVD+R media 10pk Datawrite CD-R Plate Sølv 80min 40x 100stk spindel Antistatisk armlenke Komplett: Abit IS7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Western Digital Caviar 250GB IDE 7200RPM NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Bulk Sort Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB TCO99 Keytronic Cordless Keyboard PS2 Sort Logitech MX700 Cordless Optical Mouse Epson Blekk Skriver Stylus C42UX Logitech QuickCam Express USB EKL Kabinett Vifte 80x80x25mm Smart Buy CD-R plate 80min 700MB 52x Antistatisk Armlenke og Kabel Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ville absolutt valgt å handle fra MPX. Gjorde det selv da jeg nylig kjøpte meg ny pc. Ingen ting å utsette på MPX. Og trenger du virkelig antistatisk armlenke? Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Ville absolutt valgt å handle fra MPX. Gjorde det selv da jeg nylig kjøpte meg ny pc. Ingen ting å utsette på MPX. Og trenger du virkelig antistatisk armlenke? Vel, trenger og trenger. Jeg har ikke satt sammen pc fra bunn av før og det er vel ingen vits å ta noen sjanser? Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ser topp ut å MPx er en bra butikk men du IKKE kjøp tråløs mus du kommer til å angre.. Kjøp mx500 eller mx300 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 En slik armlenke er nok bare en ekstra kostnad du Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 En slik armlenke er nok bare en ekstra kostnad du Er dere andre enige her eller? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 jada..jeg er iallefall enig...mpx er en bra webshop.bare gode erfaringer der. ingen feil på prisen heller ser jeg. løp og kjøp...! Lenke til kommentar
Logan Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 En slik armlenke er nok bare en ekstra kostnad du Du har like lite peiling som en kylling! Eller var det en amøbe?? Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 jada..jeg er iallefall enig...mpx er en bra webshop.bare gode erfaringer der.ingen feil på prisen heller ser jeg. løp og kjøp...! Vel, jeg tenkte mer på om folk var enige om at en armlenke bare er bortkasta penger..... Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det sikreste er nok å bruke en form for leder, men jeg må fortelle deg at jeg har satt sammen mange PC uten dette og uten problem. Jeg har selv en slik lenke, men må innrømme at den kun er brukt en gang. Er du i tvil så kjøper du deg en. Du vil sikkert skylde på lenken hvis noe skulle gå galt og det ikke ble brukt Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 En slik armlenke er nok bare en ekstra kostnad du Du har like lite peiling som en kylling! Eller var det en amøbe?? Tja, når jeg har montert 5-6 PCer uten bruk av armlenke ser jeg ikke bruk for dette. Det er et privat kjøp av en enkel PC, og da hadde jeg aldri giddet å kjøpe noe slikt. Hadde han derimot gjort en bedriftkjøp eller lignende så er dette nærmest en selfølge, da det er flere PCer og mer som kan gå galt. Og hvis jeg mener at en slik ting er ubrukelig pga. jeg vetom en drøss med mennesker som klarer å montere perfekt UTEN dette, er intelligensen min på nivå med en amøbe da? Det kalles drittkasting og er ikke tillat på forumet her. Kom heller med argumenter og et sakelig innlegg eller få en advarsel fra moderatorene! Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ser topp ut å MPx er en bra butikk men du IKKE kjøp tråløs mus du kommer til å angre.. Kjøp mx500 eller mx300 Enig. Det lagger når du spiller og SUGER rett og slett. Styr unna trådløs. MX 500 er en super mus! Lenke til kommentar
Logan Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Tja, når jeg har montert 5-6 PCer uten bruk av armlenke ser jeg ikke bruk for dette. Det er et privat kjøp av en enkel PC, og da hadde jeg aldri giddet å kjøpe noe slikt. Hadde han derimot gjort en bedriftkjøp eller lignende så er dette nærmest en selfølge, da det er flere PCer og mer som kan gå galt. Og hvis jeg mener at en slik ting er ubrukelig pga. jeg vetom en drøss med mennesker som klarer å montere perfekt UTEN dette, er intelligensen min på nivå med en amøbe da? Det kalles drittkasting og er ikke tillat på forumet her. Kom heller med argumenter og et sakelig innlegg eller få en advarsel fra moderatorene! Jeg har jobbet som serviceteknikker i 12 år!! Å omtale å bruke armlenke som svada forteller meg meget om deg som person. Jeg velger å oppfatte dine meninger som svada. Det kan jeg gjøre med god grunn. Å prøve å skremme med moderator forteller alt. Vær saklig og slutt å fortel meg om drittkasting. Jeg har vært saklig og ingenting annet. Det å true vitner om særdeles umodenhet. Skjerpning Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 jada..jeg er iallefall enig...mpx er en bra webshop.bare gode erfaringer der.ingen feil på prisen heller ser jeg. løp og kjøp...! Vel, jeg tenkte mer på om folk var enige om at en armlenke bare er bortkasta penger..... oh..sorry..leste hvis ikke hele posten din. har aldri brukt armlenke,har vel bygd 4 pc"er.hvis du tenker på antistatisk armlenke.men da er jo man sikker. iallefall viktig og berøre jord først,som vannkran eller annet med jord i. så det er opp til deg... Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 En slik armlenke er nok bare en ekstra kostnad du Du har like lite peiling som en kylling! Eller var det en amøbe?? Selv så har jeg satt sammen mange maskiner uten problemer, så jeg vil nok droppa armlenka, da den bare blir en ekstrakostnad. Men hvis han vil være på den sikre siden så er det sikkert helt greit med en armlenke. Da er hvertfall ikke statisk elektrisitet noe å bry seg om når man setter sammen maskina. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 En slik armlenke er nok bare en ekstra kostnad du Du har like lite peiling som en kylling! Eller var det en amøbe?? Selv så har jeg satt sammen mange maskiner uten problemer, så jeg vil nok droppa armlenka, da den bare blir en ekstrakostnad. Men hvis han vil være på den sikre siden så er det sikkert helt greit med en armlenke. Da er hvertfall ikke statisk elektrisitet noe å bry seg om når man setter sammen maskina. Er en armlenke en stor kostnad? Hvis den er det, vær så snill. Ikke bygg en pc, da har man ikke råd. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Til alle uvitende kan jeg fortelle at statisk elektrisitet er skadelig for datamaskiner. Feilen kan dukke opp etter 1-2 år, eller mer. Ja det kan gå bra flere ganger, men... Mange "uforklarlige" feil skyldes nettop dette. Ta det seriøst -og du og pc'n får et bedre liv. Dette er argumenter Blib, vennligst argumenter imot? Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ok, denne tråden blåste helt ut av proposjoner vil jeg si, men jeg får da ut av den at jeg absolutt bør kjøpe en armlenke. Den koster 100 spenn eller noe og det tror jeg at jeg skal klare! Hehe, jeg handler tross alt pc for nesten 20000 spenn her! Hvis det skulle gå dit hen at jeg ødelegger komponenter fordi jeg IKKE har en armlenke blir det jo fort en meeeget dyr 100-lapp! Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ser topp ut å MPx er en bra butikk men du IKKE kjøp tråløs mus du kommer til å angre.. Kjøp mx500 eller mx300 Enig. Det lagger når du spiller og SUGER rett og slett. Styr unna trådløs. MX 500 er en super mus! Ok, har et par kompiser som har trådløs MX 700 mus og har bare bra ting å si om den (og de hardcore gamere). MPX har ikke mx500 eller mx300 heller så...... Lenke til kommentar
Logan Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Da ønsker jeg deg lykke til med ny maskin Doktor Progg. BTW. Jeg har en usb-mus for gaming, og en trådløs for resten. MPX er en seriøs butikk. Godt kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå