Venerable Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Har planer om å ta en tur fra Stavanger til Rygge snart. Og ser at neste uke er kjempebillig, men resten av året blir det mye dyrere. Er dette noe som skjer ofte? At man kan få billige billetter hvis avreisen bare er en uke unna? Eller helt tilfeldig at jeg begynte å kikke på dette denne uka? Har prøvd å kikke rundt på prisene for andre destinasjoner, men ingen til nå har hatt så drastiske forskjeller... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Et evig spørsmål! Når er flybillettene billigst? Vel, det er egentlig to variabler som flyselskaper bruker: 1) "Vi selger unna billetttene billigere for å fylle flyet" 2) "Vi tar høye priser tett opptil avreisedato, for de som kjøper reiser da er som regel desperate etter å fly". Så ja, Norwegian kan bruke nr 1. Jeg vet at f.eks easyJet bruker nr 2. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hovedgrunnen til at det blir dyrere er vel fordi ruta legges ned 21. november, og da søker den vel opp priser med mellomlanding i BGO. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Helt ekstremt hvordan de prisene varierer, så på tur til amsterdam, ligger på alt fra 400 til 7000. Ellers, har hørt at statistisk sett er det billigst å kjøpe biletten to måneder før avreise. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Hovedgrunnen til at det blir dyrere er vel fordi ruta legges ned 21. november, og da søker den vel opp priser med mellomlanding i BGO. Jeg oppdaget dette nå nylig selv. Og vil nok tro det er derfor ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå