pOOf Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) .................................. Vet at det er sagt at plasma tv kan støye litt. Men synes det er litt vel mye støy fra min. Kan dette være pga den ikke er koblet til en jordet stikkontakt? Eller er støy noe som forsvinner etterhvert? Gjenopprettet innlegg Endret 15. november 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Nei, for støy har det ingen betydning om den er jordet eller ikke. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 (endret) .......................... Endret 13. november 2010 av pOOf Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Joda, det kan ha betydning om det er jordet eller ikke - hvis det er surringen fra trafoen i TV'n som støyer. Prøv selv om det blir noen forskjell. Noen ganger kan det være nok bare å bytte til en annen kurs, jordet eller ei. Hvis det er viftestøy, er det noe annet, selvsagt. Utover det, er det forskjell på støyen mellom produsenter og modeller, og til og med mellom 2 helt like TV'er. Man kan ha fått et mandagsprodukt som støyer ekstra mye, og da kan man bare forlange å bytte. Min plasma er helt støyfri - selv om jeg legger øret helt inntil bak på Tv'n, høres bare en svak svak summing fra trafoen. Edit: Det at det støyer mer jo mere lys (hvitt) på skjermen, tyder på at det er typisk plasma-støy det er snakk om. Hvis støyen er sjenerende fra der du sitter og ser på TV'n, er det god grunn til å forlange å bytte. Da kan det godt være at å bytte til nøyaktig samme modell og merke vil bedre saken - som sagt, enkelte mandagseksemplarer kan man være uheldig å få. Men ærlig talt - sitter du ofte og ser TV med lyden av? Jeg skal selvfølgelig ikke fortelle deg hva du synes er plagsomt eller ikke - men jeg ville nok ikke ha sett det som et stort problem dersom jeg ikke kunne høre denne støyen under normal TV-tittings-omstendigheter, med lyden på Endret 13. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 (endret) .................... Endret 13. november 2010 av pOOf Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det er vel svært tvilsomt at det sitter en trafo inne i en plasma TV. Tiden for slike er forlengst forbi, nå brukes det switchmode strømforsyninger. Lyden kalles vanligvis for 'coil noise', fordi det forbindes med spoler generelt, ikke bare transformatorer. Plasma skjermer bruker mye spoler for strømregulering. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Trådstarter har slettet emnetittel og alle innlegg. Slikt liker vi ikke, det er brudd på retningslinjene. Emnetittel er gjenopprettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg