knutsen92 Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Heihei! Har egentlig en del peiling når det kommer til PC, men skjønner IKKE hvorfor min i7 velger å gå opp til 3600MHz (3.6GHz) under krevende oppgaver. Multiplyeren blir 24X. I BIOS har jeg kun overclocket den til 3450 (150 FSB) og den blir fortsatt 3.6GHz, hmm. Ser jo ikke på dette som en negativ ting, da den er 100% stabil i Prime 95 etc, men litt dumt at den øker med 150MHz, når jeg faktisk ikke ber om å få så mye. Noen anelse?? Lenke til kommentar
wim Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Det er turbo på alle i7 prosessorer, men du kan som regel skru det av i BIOS hvis du så ønsker Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Det er turbo på alle i7 prosessorer, men du kan som regel skru det av i BIOS hvis du så ønsker Fant problemet og kjører min i7 950 stabilt på 4GHz 1.25V nå, med en maks temperatur på 71C. Det som faktisk er veldig imponerende er kjøleren jeg bruker. Veldig billig, dødstille og kjøler utrolig bra sammen med mitt CM 690 II Advanced, haha! ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 (http://www.dustinhome.no/ProductDetails.aspx?ProdID=5010333878&s=c&c=1&intcmp=con_con) Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Fant problemet og kjører min i7 950 stabilt på 4GHz 1.25V nå, med en maks temperatur på 71C. Har du Hyper Threading på eller av? Endret 21. november 2010 av jackbrennan2008 Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Fant problemet og kjører min i7 950 stabilt på 4GHz 1.25V nå, med en maks temperatur på 71C. Har du Hyper Threading på eller av? HT er av. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hvorofro ønsker du å gjøre med HT av? Betaler jo egentlig Intel en del for den ekstra og hendige funksjonen. Kjerneskaleringen går jo betraktelig opp, samt at det er få ganger du går ned i ytelse, og de gangene du går ned i ytelse så er det vesentlig mindre enn de gangene du tjener på det. Lenke til kommentar
wim Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Hvorofro ønsker du å gjøre med HT av? Betaler jo egentlig Intel en del for den ekstra og hendige funksjonen. Kjerneskaleringen går jo betraktelig opp, samt at det er få ganger du går ned i ytelse, og de gangene du går ned i ytelse så er det vesentlig mindre enn de gangene du tjener på det. Lavere temperatur, krever lavere volt og omtrent ingen applikasjoner har nytte av det uansett. Lenke til kommentar
dem0 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) De har testet ut hvordan HT påvirker ytelsen i spill med i7-prosessorene og ytelsen ble faktisk lavere med HT. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i7-975-950_7.html# Hvis du gamer virker det som om det bare er negative sider ved HT. Endret 15. desember 2010 av demonize Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 HT krever at du har to tråder inn på en kjerne hvor den ene er heltallsberegninger og den andre er desimaltall. Da vil du se en ytelsesøkning, ellers må de vente til den ene tråden er ferdig, siden en CPU kjerne har deler for heltall og desimaltall og disse kan med HT brukes samtidig. Men det med at det at HT påvirker en overklokk ble visst bustet i Core i7 tråden med D0 steppingen. Var flere der som ikke merket noen forskjell med HT av eller på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå