Gå til innhold

Hvem av disse 2 skjerkortene burde jeg velge ( Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA eller Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig god erfaring med Gainward kortet. Har hatt det i 1.5 uke nå og må si jeg er veldig fornøyd. God ytelse for pengene ganske kjølig og lite støy :) anbefaler det :)

Gigabyte kortet vet jeg ikke så mye om men ser at det ikke har referanse kjøler eller og at det er klokka litt høyere enn Gainward. Vifta på Gainward kortet er ikke orginal den eller men den er vesentlig bedre enn referanse kjøleren fra Nvidia ivertfall . Kan hende vifta som Gigabyte benytter også er bra men det vet ikke jeg noe om ivertfall. Gainward kortet er Goldensample som vil si at det også er fabrikk overklokka men ikke så høyt som Gigabyte kortet. Men ytelsen er nok veldig lik på begge korta. Men jeg vet ivertfall at Gainward kortet er bra og at vifta kjøler godt og har lite støy :)

Endret av Radiant
Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt det på tilbud. Står "OC version" på det andre, så antar det ikke er lurt å klokke det.

OC version vil si at det er fabrikk overklokka. Men ja hadde valgt Gainward kortet uansett og det er jo på tilbud.

Endret av Radiant
Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt det på tilbud. Står "OC version" på det andre, så antar det ikke er lurt å klokke det.

OC version vil si at det er fabrikk overklokka. Men ja hadde valgt Gainward kortet uansett og det er jo på tilbud.

Ja, og om det er overklokket fra fabrikk, ville jeg vært forsiktig med å overklokke noe mer. Ikke av erfaring, men har hørt det en gang i tida.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 x Gigabyte GTX 460 i SLI, og det er uten tvil de stilleste kortene jeg noen gang har hatt i løpet av de 20 årene jeg har drevet med selvbygging av PCer.

At de er overklokket fra fabrikk er ingen bakdel, disse kortene kan overklokkes mye uten problemer. Selv har jeg overklokket mine 2 GTX 460 til GPU core 820 MHz og minne hastighet til 2000 MHz, ikke noen problemer i det hele tatt. Hatt hatt kortene i snart 4 måneder.

Når det gjelder hovedkort, så bør du lete etter et hovedkort med enten Nvidia brikkesett eller aller helst et hovedkort med Intel X58 brikkesett hvis du tenker på å kjøre SLI senere. Intel brikkesettet gjør at du kan enten kjøre Crossfire eller SLI på samme hovedkort. Har selv et Asus P6X58D Premium hovedkort, er stor fornøyd med det. Dog litt dyrt da, koster ca 2500 kr.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...