Gylthe Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hei, har nylig "oppgradert" min PC med 4 nye GB (samme type som den gamle) og to nye harddisker. Jeg får, derimot, ikke installert windows. Har slått over fra et eller annet til AHCI ettersom den ene disken er SSD. Feilen jeg får er 0xc000000f. Jeg vet ikke hva dette betyr, og har ikke funnet noe klart svar på det. Noen ideer? Har forøvrig hovedkort fra ASUS, og klarte fint å installere windows 7 sist gang... noe feil med hardware? I såfall, hvordan sjekker jeg det? BIOS "registrerer" de to nye RAM-brikkene og begge de nye harddiskene... og ja, CD står øverst i bootrekkefølgen. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kanskje maskinen har blitt litt kilen med ekstra RAM? Prøv å installere W7 med kun 4GB RAM. Hvis det går, så kan du prøve å sette inn resten og se om det virker da. Hvis du skal ha OS'et på SSD'en, så ville jeg også ha tatt ut den andre disken før installasjonen (og satt den inn etterpå). Feilkoden du oppgir sier meg ingenting - men jeg regner med at det sto litt mer tekst enn det? 1 Lenke til kommentar
Gylthe Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Kanskje maskinen har blitt litt kilen med ekstra RAM? Prøv å installere W7 med kun 4GB RAM. Hvis det går, så kan du prøve å sette inn resten og se om det virker da. Hvis du skal ha OS'et på SSD'en, så ville jeg også ha tatt ut den andre disken før installasjonen (og satt den inn etterpå). Feilkoden du oppgir sier meg ingenting - men jeg regner med at det sto litt mer tekst enn det? Feilkoden sa bare at jeg i bunn og grunn skulle prøve på nytt: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the problem. To fix the problem: 1. Insert your windows installation disc and restart your computer. 2. Choose your language settings, and then click next. 3. Click repair your computer. Det står forøvrig: TThe boot selection failed because a required device is inaccessible. Jeg forsøkte på nytt nå, har koblet ut de to nye RAM-brikkene, og den andre hardisken men dette ser ikke ut til å fungere. Kan SSD-disken rett og slett være "død"? Skal forsøke å installere på den andre HDD'en bare for å se om det fungerer, men kom med flere tips/råd om dere vil. Skulle gjerne ha fikset dette... Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Hei der. Oppgraderte nylig til SSD selv. Jeg hadde tilsvarende problem der jeg trodde SSDen var død. Men måten jeg gjorde det på var å boote in i Windows med gamle Windows installasjonen med SSDen tilkoblet. Høyre klikket på Min data maskin og started "behandling" som jeg tror det heter i norsk versjon (bruker kun engelsk selv). Der etter gikk jeg inn i Disk managment hvor jeg initaliserte SSDen og formaterte den. Slo av pcen, koblet gamle windows HDen og stappa i windows cden og installerte på normal måte. Ps jeg koblet fra all de andre diskene jeg har også. PSS! Googlet feilmeldingen din og fant denne linken http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080304053320AADKFXK Endret 12. november 2010 av Phyltre 1 Lenke til kommentar
Gylthe Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Jeg forsøkte på nytt nå, har koblet ut de to nye RAM-brikkene, og den andre hardisken men dette ser ikke ut til å fungere. Kan SSD-disken rett og slett være "død"? Skal forsøke å installere på den andre HDD'en bare for å se om det fungerer, men kom med flere tips/råd om dere vil. Skulle gjerne ha fikset dette... Dette fungerte heller ikke... Jeg kan umulig ha så uklaks at begge harddiskene er defekte? satt inn min gamle HDD nå, og fikk igjen (sjokk) feilmelding, men denne gang en annen (egentlig bare en bluescreen). Kjører repair-programmet til Windows nå, og ser om jeg kommer noen vei. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Ps jeg koblet fra all de andre diskene jeg har også. Noe som er viktig, ellers kan det dukke opp bootproblemer på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 feilmeldingen tyder på at det har krølla seg med MBR på ett eller annet hvis. Lenke til kommentar
Gylthe Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) feilmeldingen tyder på at det har krølla seg med MBR på ett eller annet hvis. OK, jeg har nå kommet meg inn på min gamle HDD nå, og har koblet til SSD'en. Den ble funnet og "enhetsdrivere" ble installert automatisk ved oppstart. Så nå skal jeg gjøre den "behandling" greia, og så koble ut den gamle HDD'en og installere W7? Og etter det kan jeg koble til den nye HDD'en? Når kommer RAM-brikkene inn i bildet? Sett gjerne opp en liste over hva jeg skal gjøre slik at det kan gå bra... er tross alt "noob" og må få det inn med teskje... Jeg måtte gå over til IDE i BIOS igjen for å kunne åpne den gamle HDD'en. Skal jeg skifte over til AHCI i BIOS like før jeg installerer W7 på SSD'en? Ok, har forsøkt litt av hvert, men ikke kommet lenger. Må jeg partisjonere SSD'en før jeg forsøker å installere windows 7 på den? Sitter fortsatt fast, får håpe jeg får noe hjelp slik at jeg kan få dette unnagjort etter jobb i morra. Ønsker ikke å mase, vil bare få dette unnagjort... Endret 12. november 2010 av Gylthe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå