Ljóseind Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Tragiskt innleg det over meg! Lett å se at dette spillet ikke passe unge! De kutter struper og blodet spruter. Aldersgrensen kunne vært 16. Men ikke mindre Utofra inlegget over tørr jeg påstå at bruker ikke er gammel nokk selv til å kjøpe spillet. Hvis du egentlig mente at Utifra innlegget over tør jeg påstå at bruker er under den anbefalte aldersgrensen, men fult i stand psykisk og fysisk til å kjøpe spillet selv, så kan jeg meddele deg: Du har en velutviklet intuitiv sans! Jeg for min del synes det er rimelig at den anbefalte aldersgrensen blir satt til 15 ... Da ville jeg i dag ligge mer enn to år over anbefalt aldersgrense. I tillegg skulle PEGI opplyst i "ratingen" sin at hvert enkelttilfelle bør vurderes. Heldigvis for meg er de ansatte hos platekompaniet lite opptatt av anbefalt aldersgrense, men mer fokuserte på å fylle kasseapperatet med fine sedler. *snip* Tror du må tenke gjennom hva du skriver her, nå. At du kan kalle dette terror skuffer meg. Ser ikke på hvilken måte overdreven ordbruk kan skuffe deg i denne diskusjonen. Du er jo på min side av aldersgrensa til og med, så ... Endret 2. desember 2010 av MækkTævvish Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Ser ikke på hvilken måte overdreven ordbruk kan skuffe deg i denne diskusjonen. Du er jo på min side av aldersgrensa til og med, så ... Jeg syntes at vi skal holde oss for gode til å kalle PEGI for terrorister. Forstår selvfølgelig at du overdrev, men fortsatt. Hva er det som er så fælt med PEGI? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hehe. Husker forsatt den dagen jeg var 11 år gammal og tok bussen til byen og kjøpte meg Die Hard spillet til Playstation som var 18års aldersgrense. Han som solgte spillet sa bare at spillet var "feeet". Riktignok 10 år siden, men husker det som det var i forige uke 2 Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Utofra inlegget over tørr jeg påstå at bruker ikke er gammel nokk selv til å kjøpe spillet. Kjøpt det selv da vel! Jævla grineunge! Så utrolig mye bra innlegg dere klarer og produsere. :!: 3 Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Utofra inlegget over tørr jeg påstå at bruker ikke er gammel nokk selv til å kjøpe spillet. Kjøpt det selv da vel! Jævla grineunge! Så utrolig mye bra innlegg dere klarer og produsere. :!: Haha, det skal være sant! Hva faen er galt med mitt innlegg? Han får ikke lov til å kjøpe det, nei vel? Da vet han jo hva han må gjøre??? Han trenger ikke å syte og grine på et forum om det. Og er han ikke smart nok til å skaffe deg selv så er han sikkert ikke moden nok for spillet uansett så da er det greit. Jævla moralister. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 lov til og spørre andre om råd. Men på et så stort forum som dette så er det bare nødt til og komme fram en del rare meninger. 1 Lenke til kommentar
mhen93 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Er sikkert ikke så lett å bare kjøpe spillet selv, hvis foreldrene ikke gir han lov. Jeg mener, han kan lett få tak i spillet, men han vil sikkert prøve det også. Skal han spille det i sjul mens foreldrene er borte da? Nå har jeg aldri hatt noen problemer med foreldrene mine når det gjelder slike spill, men cod hjalp meg faktisk å bli bedre i engelsk. før praktiserte jeg nesten aldri engelsk, og var veeeldig dårlig. men når jeg begynte å snakke engelsk nesten hver dag mens jeg spillte, ble jeg bedre. og etter 1-2 år ble jeg mye bedre. Jeg klarte å holde en samtale på engelsk, og hadde minimalt med problemer for å bli forstått. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Er sikkert ikke så lett å bare kjøpe spillet selv, hvis foreldrene ikke gir han lov. Jeg mener, han kan lett få tak i spillet, men han vil sikkert prøve det også. Skal han spille det i sjul mens foreldrene er borte da? Nå har jeg aldri hatt noen problemer med foreldrene mine når det gjelder slike spill, men cod hjalp meg faktisk å bli bedre i engelsk. før praktiserte jeg nesten aldri engelsk, og var veeeldig dårlig. men når jeg begynte å snakke engelsk nesten hver dag mens jeg spillte, ble jeg bedre. og etter 1-2 år ble jeg mye bedre. Jeg klarte å holde en samtale på engelsk, og hadde minimalt med problemer for å bli forstått. Haha, du er ikke eneste, etter jeg fikk xboxen trakk jeg meg selv opp 2 engelsk karakterer. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg er 14 år og gikk inn på expert og skule kjøpe black ops til pc og spurte om jeg måtte ha med foreldrene mine siden jeg var under 18 år da sa han "nei det skal gå bra" han er også ungdom så sjekk at det er ungdommer i butikken jeg kjøpte ikke fordi hadde ikke penger så veit hvarfall hvem jeg skal handle hos når det kommer til aldersgrense Lenke til kommentar
mhen93 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 På en annen ekspert(tror det var ekspert), skulle kameraten min kjøpe halo, men var noen månter til han var 16(den gang). Hun i kassa sa bare at det går ikke. Så mens hu hørte alt, spurte han om noen andre kunne betale for han, så skulle den som gjorde det få tilbake penger etterpå. En annen som var med, som heler ikke var 16, sa at han kunne gjøre det. Så da så hun ikke etter alder en gang, og han fikk kjøpt det selv om han var enda yngre enn han som egentlig skulle ha det jada! han kan ikke kjøpe det selv, men vennen kan kjøpre det selv om hu i kassa vet at det er til han samme ... FAIL Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Ikke det at jeg ønsker du klarer å skaffe deg spillet, en del av holdningene mine kommer frem her: http://www.gametrailers.com/video/episode-132-invisible-walls/707220 ... ca 9 min ut i klippet ... , men på en annen side, om du hadde klart å fått tak i spillet, hvordan skulle du klart å spille dette uten at foreldrene dine merket det? Og hva tror du hadde skjedd om foreldrene fant det ut? Hadde nok blitt noen sure hundrelapper investert i en DVD-boks som ligger på hyllen og synker i verdi for hvert år frem til du bli 18. Endret 20. desember 2010 av tamarin Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg er 14 år og gikk inn på expert og skule kjøpe black ops til pc og spurte om jeg måtte ha med foreldrene mine siden jeg var under 18 år da sa han "nei det skal gå bra" han er også ungdom så sjekk at det er ungdommer i butikken jeg kjøpte ikke fordi hadde ikke penger så veit hvarfall hvem jeg skal handle hos når det kommer til aldersgrense Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg mener å ha fått med meg at den 24 Desember er det jul. Ønsk deg spillet av noen besteforeldre/oldeforeldre som ikke har greie på aldersgrensene? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Om ungene ikke spiller 18 årsspill hjemme, spiller de det mest sannsynligvis hos vennene sine. Er det ikke bedre at ungene spiller det hjemme, enn å måtte dra til andre kompiser for å spille det? Hjemme har du iallefall kontroll i motsetning til hos andre. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Har du penger da? Isåfall betal en venn og lån hans/hennes visa-kort og kjøp det på steam. Er du 14 år så har du vanligvis ikke venner med VISA som fungerer på nettkjøp. Nå er det da sånn at man kan få bankort med VISA når man er 13 år da. Jeg har hvertfall hatt det siden jeg var 13år. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Om ungene ikke spiller 18 årsspill hjemme, spiller de det mest sannsynligvis hos vennene sine. Er det ikke bedre at ungene spiller det hjemme, enn å måtte dra til andre kompiser for å spille det? Hjemme har du iallefall kontroll i motsetning til hos andre. Joa, men å bruke det som argument kan føre til at han ikke får lov å være hos vennene sine lengre og:P Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Tenker du på at ungen(e) bruker dette som argument, og dermed blir foreldrene til vennen(e) varslet? Eller tenker du at ungen blir nektet sosialt samvær med vennene sine? Ser problemer med begge av de spørsmålene mine. Foreldrene til vennene har rett til sin egen mening, og oppdrar ungene sine på deres måte. Hvem liker vell å bli fortalt hvordan ting skal gjøres? De har jo fullstendig rett til å være uenig med deg. Nekte sosialt samvær med vennene til ungen din er jo tull. De lærer så mye (både dumt og bra). Konsekvenser kan jo være at han bli "støtet" ut av vennegjengen sin fordi han ikke er oppdatert eller har fulgt med på grunn av trangsynte foreldre. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Kjøp spendOn engangskort på 7/11 og kjøp det på steam, hvis du skal ha på pc eller på en nettbutikk hvis du skal ha til konsoll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Funker det til map packsene til cod? SpendOn kort? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Funker det til map packsene til cod? SpendOn kort? SpenOn funker som et vanelig visa kort sånn at du kan bruke det til å handle på nettet. SpendON Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå