Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Klokkegenerator til å telle motsatt retning ?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Til moderatorer, IKKE slett denne innlegget, jeg har mine grunner. Hvis en av moderatorer er imot, send først PM, så forklarer jeg saken.

Jeg har en VIA Epia NX15000G hovedkort, jeg vil gjøre noe med enten IC klokkegenerator eller BIOS.

Jeg vil få den til å telle negativ retning mens folk teller framover. Jeg har lest PDF dokument om PWM

ISL6522CBZ...Det er mulig å endre denne hovedkort...

Jeg er ikke noe å kødde med, jeg mener ALVOR.

Mvh Qwseyvnd :) Mye takk til dem som vil hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. En klokkegenerator teller ikke. Den genererer. Klokkepulser, for eksempel. Klokkepulser har ingen retning.
  2. En teller teller. Klokkepulser, for eksempel. Noen tellere har valgfri (programmerbar) retning.
  3. Den kretsen du henviser til er en PWM-kontroller for DC-DC-konvertere. Helt irrelevant her, tror jeg.

Vil du skifte retningen på klokka/kalenderen i en/flere PC'er?

Det tror jeg ikke er mulig, men det er mulig jeg tar feil. Men klokka/kalenderen i en PC er en egen, liten krets som heter RTC (Real Time Clock). Den bruker å være å finne i nærheten av batteriet på hovedkortet, sammen med et krystall på 32.768 kHz. Sånne kretser er lagd spesifikt for å holde rede på klokkeslett og dato i diverse elektronisk utstyr, og har sjelden mulighet for å telle bakover. Det er vanligvis ikke behov for det.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å tegne en minus foran datoen?. Sånn rett på skjermen. Det er det desidert enkleste du gjør. Det gjør AKKURAT samme nytte som å bygge hele kretsen. Dessuten tror jeg ikke det er noen som vet det, det var ingen som viste det sist du spurte og det er ingen grunn til å tro at det er noen flere som vet det nå heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...