Qwseyvnd Skrevet 12. november 2010 Rapporter Del Skrevet 12. november 2010 Hei folkens. Til moderatorer, IKKE slett denne innlegget, jeg har mine grunner. Hvis en av moderatorer er imot, send først PM, så forklarer jeg saken. Jeg har en VIA Epia NX15000G hovedkort, jeg vil gjøre noe med enten IC klokkegenerator eller BIOS. Jeg vil få den til å telle negativ retning mens folk teller framover. Jeg har lest PDF dokument om PWM ISL6522CBZ...Det er mulig å endre denne hovedkort... Jeg er ikke noe å kødde med, jeg mener ALVOR. Mvh Qwseyvnd Mye takk til dem som vil hjelpe meg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Rapporter Del Skrevet 12. november 2010 Hva er det egentlig du vil oppnå? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2010 Rapporter Del Skrevet 12. november 2010 Ja, det kan man jo lure på.Du tror altså at ISL6522CBZ er en klokkegenerator? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 13. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 Den er jo en klokkegenerator... Eller må jeg inn i BIOS for å omprogrammere ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 Det er en PWM. Det du ønsker gir ingen mening, og ville resultert i at ingenting kan kjøre på maskinen, og da finnes mange lettere metoder. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 14. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Det jeg vil er å endre klokke til å gå motsatt vei av det vi gjør av tallet 0. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Altså, du vil at klokkekretsen går bakover i stede for fremover? Tror du må forklare deg MYE bedre. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Skaff deg Linux, lær deg programmering i C, så omprogrammerer du kjernen til å få klokka til å gå baklengs. Det er ikke mulig å modde et hovedkort til å gjøre det. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
kurrant Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Det du skriver gir overhodet ikke mening, det er så man kan lure på om du i det hele tatt vet hva du har lyst til å gjøre selv. Om du virkelig har lyst på hjelp så tror jeg du skal prøve å formulere spørsmålet ditt helt på nytt igjen. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 OK. Skal prøve... Det er ikke så vanskelig å forstå... 1. Programmere i C eller assembly eller hex editor eller andre lignende. 2. Få pc til å gå fra 0 til negativ tallet. 3. Få alle andre pc til å gjøre det samme. 4. Voila, oppdraget utført. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Det der sa mindre enn de andre forsøkene dine. Du får ikke en PC til å gå fra 0 til negative tall. Hva betyr dette egentlig? Ønsker du å ha et skjermbilde på en PC som viser et tall som begynner på 0 og som teller bakover? En form for en tidteller som teller nedover eller lignende? Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 En klokkegenerator teller ikke. Den genererer. Klokkepulser, for eksempel. Klokkepulser har ingen retning. En teller teller. Klokkepulser, for eksempel. Noen tellere har valgfri (programmerbar) retning. Den kretsen du henviser til er en PWM-kontroller for DC-DC-konvertere. Helt irrelevant her, tror jeg. Vil du skifte retningen på klokka/kalenderen i en/flere PC'er? Det tror jeg ikke er mulig, men det er mulig jeg tar feil. Men klokka/kalenderen i en PC er en egen, liten krets som heter RTC (Real Time Clock). Den bruker å være å finne i nærheten av batteriet på hovedkortet, sammen med et krystall på 32.768 kHz. Sånne kretser er lagd spesifikt for å holde rede på klokkeslett og dato i diverse elektronisk utstyr, og har sjelden mulighet for å telle bakover. Det er vanligvis ikke behov for det. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Er det ikke bare å tegne en minus foran datoen?. Sånn rett på skjermen. Det er det desidert enkleste du gjør. Det gjør AKKURAT samme nytte som å bygge hele kretsen. Dessuten tror jeg ikke det er noen som vet det, det var ingen som viste det sist du spurte og det er ingen grunn til å tro at det er noen flere som vet det nå heller. Lenke til kommentar
Jee Skrevet 22. november 2010 Rapporter Del Skrevet 22. november 2010 Dette er morsom lesing :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå