Gå til innhold

Laptop til SC2

Trikkern86

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg akkurat denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597949 fra en butikk, kjøpte den fordi butikkmedarbeideren sa den skulle gå fint til SC2, men det viser seg at på enkelte map kommer jeg helt ned i 14 fps med alt satt til medium, det blir etter min mening ikke spillbart.

Jeg får lov til å bytte inn PC'en mot en annen, men hva trenger jeg for at SC2 kan gå smertefritt på minimum medium, gjerne litt bedre, nå skjermen er full av units?

Håper på raske tilbakemelding, på forhånd takk :)

Jeg betalte 6700kr for laptoppen i butikken, villig til å gå opp 1500kr til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SC2 stiller tøffere krav til skjermkortet enn mange later til å tro. Med max detaljer, høy oppløsning og mye som foregår på skjermen, skal man i hvert fall opp i øvre middelklasse når det gjelder skjermkort, for å kjøre nogenlunde smertefritt. F.eks Nvidia GT 445, GTS 360, eller AMD HD 5850. Det er vel stort sett det som er mulig innenfor budsjettet ditt.

GTS 360 får du med disse: Asus G51JX-SZ396V og Asus G51JX-SX308V , og er de som kommer nærmest budsjettgrensen din.

Du trenger en habil prosessor til SC2 også, da prosessoren skal holde styr på mye samtidig. Prosessorene i de Asus'ene jeg lenker til, er i så henseende flere hakk bedre enn den du sitter med nå. Men da får du nøye deg med 15-tommers skjerm. 17 tommer + bra nok skjermkort, koster mer enn du vil bruke.

Hvilken butikk er det snakk om, og må du bytte i den butikken? Du får ikke bare levere tilbake pc'en du kjøpte?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...