Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Packard Bell bærbar blir varm og slår seg av

Anbefalte innlegg

Den kortslutter etter ca. 30minutter om jeg ikke har en sånn vifte under og bare holder på med en ting. Om jeg skal se noe på youtube kortslutter den etter ca. 2minutter.

Jeg har ganske mange bilder på den, kan det ha noe med saken å gjøre? Isåfall, hva kjøpr jeg som jeg kan flytte bildene over på?

Det har vært sånn gangske lenge men har ikke blitt plagsomt før nå.. Om det ikke er det med bildene, hva kan det være da?

Sorry om jeg forklarer veldig dårlig nå eller at det er latterlig å tro at det har noe med bildene å gjøre, jeg er ikke flink med pcer...  :innocent:

Har et problem med smilyer på pcn min også, om man trykker på smilyen oppe her så skal det liksom komme mange smilyer til høyre, men det gjør det ikke på pcn min lenge, det funker ikke på andre forum heller..  :ermm:  Dette ble litt rotete, sorry...

Moderator har redigert emnetittel, "kortslutning" er feil begrep.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forklare et par ting bedre, husk å gi så mye informasjon som overhode mulig

Hvilken pc er det? Bærbar / Stasjonær? Merke og modell også hvis du har det

Hva mener du med kortslutter? Slår den seg bare av helt plutslig, eller kommer det noe opp på skjermen før den slår seg av?

Er den gammel?

Hvis det er bærbar, blir den veldig varm? Er det derfor du sier du må ha en vifte?

edit: Kom meg i forkjøpet

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Det er en bærbar. Det står packard bell på den men vet ikke hvilken det er.

Den blir veldig varm, så blir skjermen svart og så blir den stille, trodde det var at den kortslutta men kan veldig godt hende at jeg tok feil.

Kjøpte den for 15mnd siden.

Fjernet støv fra hvor...? Og hvaslags ekstern harddisk er det jeg skal kjøpe, antar det de har mer enn en på butikken..

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å forstå hva det er du prøver å si her:

"Den kortslutter etter ca. 30minutter" - Hva? kortslutter?

"...om jeg ikke har en sånn vifte under" - en "sånn" vifte under hva?

Nå gjetter jeg bare villt - men mener du at maskinen crasher (lager bluescreen), fryser, eller automatisk restarter for eksempel? En kortsluttning kan du jo bare få om det faktisk er strøm som går steder den ikke skal gå, så jeg anntar det ikke er det du faktisk mener.

Nei - bilder kan ikke få maskinen din til å gjøre noen av de overnevnte. Det er umulig. Uansett om hele harddiskne er full av dem.

Hvis med "en sånn vifte under" du mener at du har en bærbar PC og du refererer til en laptop kjøler-matte så indikerer jo det i så fall at du har et problem med kjøling på maskinen. Det er gjerne på tide du kjøper deg en boks med trykkluft på clas ohlson og renser kjøleren godt (kjøleren på PCen altså). Jeg annbefaler ikke at du roter inni maskinen når du ikke har god peil. Du kan få renset gnakse bra bare med å sette tuten mot eksos-porten og blåse inn der. Det vil hjelpe å løse mye støv.

Om dette ikke fører frem så vurder å ta den med tilbake til butikken der du kjøpte den for reklamasjon/reparasjon. Om den er under 5 år gammel er du dekket av norsk forbrukerkjøpslov dersom du ikke har brukt maskinen uforsvarlig.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hva pleier en sånn som man kan ha noen tusen bilder på å koste?

Tror nok en 500-1000 gb er nok til det. Ta en backup, og lever pcen til reparasjon.

jeg har en mappe med 2700 bilder på 1936x1296 oppløsning, tar ikke mer en 3.61gb.

altså hvis det kun er til bildene så holder nok en minnepenn på 4-8gb lenge, derimot hvis du tenker du skal bruke den til annet ville jeg vurdert en 0,5tb+ hdd.

Lenke til kommentar

jeg har en mappe med 2700 bilder på 1936x1296 oppløsning, tar ikke mer en 3.61gb.

altså hvis det kun er til bildene så holder nok en minnepenn på 4-8gb lenge, derimot hvis du tenker du skal bruke den til annet ville jeg vurdert en 0,5tb+ hdd.

Er klar over det, men en ekstern harddisk er veldig kjekt å ha. Hvis den har litt plass kan den brukes til mye.

Lenke til kommentar

Skjermen blir svart og så slutter pcn og bråke(som den gjør når den er på), antar at den bli så varm at den slår seg av..? Som jeg skrev tidligere så tok jeg nok feil når jeg skrev 'kortslutter'

Til sammen er bildene fra august-desember09 8,77GB.. Har alle bilde fra i år også på den pcn, vet ikke hvor stor plass de tar til sammen men en random mappe er 329MB

Hva er en flux capacitor? :dontgetit:

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Bare en spøk - en referanse til maskinen den halvgale doktoren i "tilbake til fremtiden" (Back to the future) lager for å reise fem og tilbake i tid. Litt teit av ham å spøke med sånt når sansynligheten for at du misforsto spøken var såpass stor.

Jeg tipper også på at det er varmeproblemer du har ja.

Forøvrig finnes det online backup muligheter i størrelsesorden 20GB du kan få gratis (google skydrive) om du bare vil sikkerhetslagre bildene dine uten å kjøpe ekstra harddisk. Det tar litt tid å laste opp alle bildene, men det er ihvertfall veldig trygt for fremtiden slik.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Skjermen blir svart og så slutter pcn og bråke(som den gjør når den er på), antar at den bli så varm at den slår seg av..? Som jeg skrev tidligere så tok jeg nok feil når jeg skrev 'kortslutter'

Til sammen er bildene fra august-desember09 8,77GB.. Har alle bilde fra i år også på den pcn, vet ikke hvor stor plass de tar til sammen men en random mappe er 329MB

Bare han som tuller. Er ingenting som heter flux capacitor.

Vil du ha det billig kjøper du en passende minnepenn eller to, hvis du vil ha mere plass kjøper du en ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...