Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

privatist eksamen i fysikk 1

Anbefalte innlegg

hei , jeg skal ta priv. eksamen i fysikk en om 2 uker til. vet at det er m/p eksamens form, men er usikker på hvordan dette kommer til å foregå. har jo ikke gjennomført noen forsøk i og med at jeg har studert hjemme på egenhånd. lurte på om noen hadde noen typiske eksamens emner eller oppgaver, som evnt. har vert oppe før. og tips om hvordan jeg burde ha øvet frem mot eksamen.

håper på positive og seriøse henv.

mvh jonathan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe forsøk liggende akkurat nå, men anbefaler sterkt at du snakker med en fysikk lærer hvis det er mulig.

Har du hatt fysikk 1 på skolen og tar det opp igjen eller tar du det for første gang ?

Her er noen hovedtemaer som jeg fant på nettet :

[quote

]Krefter: Hva er en kraft? + Newtons lover

Rettlinjet bevegelse: bevegelseslikningene; sammenhengen mellom s, v, a (deriverte/integrerte av hverandre)

Energi: energibevaring, kinetisk, potensiell

Astrofysikk: de ulike lovene boken tar opp. Ulike måter å beregne lengder på (viktig at disse "overlapper" hverandre). Masse snakk om "en stjernes liv"?

Kjernefysikk: Bevaring av ladning, nukleontall osv

Atomfysikk: kvantifisering av elektoners energi. Lys er bølger og partikler. Energien til lys

Elektrisitet: Kirchers lover + Ohms lov

Lys og bølger: Alle definisjonene av frekvens, amplitute, periode osv. Youngs dobbelspalteforsøk, interferens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...