jonathan røthe Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 hei , jeg skal ta priv. eksamen i fysikk en om 2 uker til. vet at det er m/p eksamens form, men er usikker på hvordan dette kommer til å foregå. har jo ikke gjennomført noen forsøk i og med at jeg har studert hjemme på egenhånd. lurte på om noen hadde noen typiske eksamens emner eller oppgaver, som evnt. har vert oppe før. og tips om hvordan jeg burde ha øvet frem mot eksamen. håper på positive og seriøse henv. mvh jonathan Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Har ikke noe forsøk liggende akkurat nå, men anbefaler sterkt at du snakker med en fysikk lærer hvis det er mulig. Har du hatt fysikk 1 på skolen og tar det opp igjen eller tar du det for første gang ? Her er noen hovedtemaer som jeg fant på nettet : [quote ]Krefter: Hva er en kraft? + Newtons lover Rettlinjet bevegelse: bevegelseslikningene; sammenhengen mellom s, v, a (deriverte/integrerte av hverandre) Energi: energibevaring, kinetisk, potensiell Astrofysikk: de ulike lovene boken tar opp. Ulike måter å beregne lengder på (viktig at disse "overlapper" hverandre). Masse snakk om "en stjernes liv"? Kjernefysikk: Bevaring av ladning, nukleontall osv Atomfysikk: kvantifisering av elektoners energi. Lys er bølger og partikler. Energien til lys Elektrisitet: Kirchers lover + Ohms lov Lys og bølger: Alle definisjonene av frekvens, amplitute, periode osv. Youngs dobbelspalteforsøk, interferens Lenke til kommentar
jonathan røthe Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 jeg tar det for første gang nå som priv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå