Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Kanskje dette er forskjellig? Dersom den har virket før, setter du den nye nøyaktig slik den gamle stod. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Lettere sagt enn gjort. Husker ikke hvordan den gamle stod Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Det er riktig det, den skal peke mot fronten av bilen. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Da står den riktig veg Men i går så merka jeg noe merkelig. Hvis bilen står på tomgang med kupèvifta i gang, så synker temperaturen, og når jeg skrur av vifta så stiger den igjen. Samme er det hvis jeg starter opp bilen når den er kald. Har jeg vifta i gang så blir ikke motoren varmere enn 45 grader. Har jeg derimot vifta avslått så oppnår motoren 90 grader relativt fort. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Kupevifta er jo vesentlig for å overføre varmen fra vannet i varmeapparatregisteret til lufta rundt (som blåses inn i kupeen), på samme måte som kjølevifta er like viktig for å kjøle ned radiatoren (spesielt i mangel på fartsvind), så at denne har innvirkning på motortemperaturen er ikke i seg selv merkelig. Det som er litt merkelig er hvorfor motoren ikke blir varmere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå