Gå til innhold

Vifte og Kjøer

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting, for jeg er nemmelig ikke så veldig inne i dette med "kjøling" på forskjellige måter osv. Så spørsmålet mitt er da, om jeg kjøper et Chieftech Midi Matrix tower, AMD Athlon x2500+ (IKKE boxed, Asus A7N8X Deluxe, WDC 80GB 7200RPM SE 8MB cache, TwinMOS PC3200 m/winbond, Sapphire Radeon 9500 PRO osv. trenger jeg da i tilleg til dette og kjøpe meg mere en en "Thermaltake Volcano 11 Kjøler" eller er det slik at man må ha vifte i tilleg til kjøler men ikke omvendt...? jeg skjønner ikke helt forskjellen.. :shrug: håper på svar :yes:

Koz og klem :p neida :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU'en (prosessoren) din må ha 1 stk. kjøler, + 1 stk. vifte som monteres oppå selve kjøleren (kjøle- elementet).

Noen ganger må/kan du kjøpe kjøler og vifte for seg selv, og noen ganger kommer kjøleren med vifte montert allerede. Det er litt avhengig av hva slags merke du kjøper.

Thermaltake Volcano 11 består av nettopp både kjøler og vifte, så du trenger ingenting utover dette......løp og kjøp........:-)

Lenke til kommentar

Thermaltake Volcano 11 et en av kjølerene der det følger vifte med, så da trenger du ikke tenke på vifte.

I tillegg til kjøling av CPU bør du også ha kabinettvifter. Kabinettet ditt har plass til 4 stk. hvis jeg husker rett, to fremme og to bak. Jeg ville kjøpt 4 rolige vifter (under 25 dB) for å senke temperaturen i kabinettet. CPU-kjøleren bør ha en lavest mulig temperatur i kabinettet for å kunne fungere optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...