Vinkelsliperen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 hei, jeg har et usb headset og jeg lurte på om man kan få tak i et adapter som gjør usb til analog audio? Lenke til kommentar
Vinkelsliperen Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 ville det funka å satt på en usb 2.0 female to female og sette på en usb male to usb 3.5 jack for eksempel? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Nei. Vet ikke hva den 2.5 mm pluggen brukes til, men det er jo ingen analog audio plugg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) hei, jeg har et usb headset og jeg lurte på om man kan få tak i et adapter som gjør usb til analog audio? Det du er ute etter heter USB-DAC eller rett og slett bare et USB-lydkort. USB-headsett har faktisk et lite innebygd lydkort som står for lyden. Edit: Eller var det andre veien? Fra analogt utstyr og inn på USB-headsettet?? Endret 14. november 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
Vinkelsliperen Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) @hårek prøvde å legge inn et bilde fra ebay med usb til 3.5 mm, men det funka ikke så jeg gikk bare kjapt inn på google å fant et annet. @sedbergs det jeg mener er: har et usb headset som skal plugges inn sånn at det kan bli brukt som et vanlig 3.5mm audio jack. Endret 14. november 2010 av Vinkelsliperen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Med mindre headsettet har egen analog inngang (USB er ikke analog) så går det ikke. Da må du ha en form for ADC (analogue to digital converter) som jeg aldri har hørt om. Tipper det ikke eksisterer. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Nei, det vil ikke fungere, usb er ikke bare digitalt, det er ikke et lydgrensesnitt i det hele tatt, det er et data-grensesnitt. For å få til det du ønsker må du nok klippe ledningen, noe jeg regner med er uaktuellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå