jorem Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Ctrl og Alt knappene på laptopen er utslitt og virker ikke lenger. Har løst problemet inntil videre med å kople til ekstern tastatur, men det er jo litt tungvindt å gjøre det hver gang jeg skal logge på. Maskinen virker greit for øvrig. Må jeg kaste hele laptopen eller finnes det en måte å logge uten bruk av Ctrl-Alt-Del knappene? Noen tips? Endret 12. november 2010 av jorem Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Slå av pålogging? Bytt tastatur? Bruk eksternt tastatur? Har du slitt ut to sett Ctrl og Alt-knapper? Imponerande. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Du kan skru av ctrlaltdel for å logge på i "Local security policy" under "administrative tools" i kontrollpanel. Det burde ligge under "local policies -> security options -> do not require CTRL+ALT+DEL". Forandre den til "Enabled" så burde du slippe. Aner ikke hva det blir å hete på norsk, så du får bare leke deg frem om du sitter på norsk windows. Jeg brukte Win7 for å sjekke hvor det var akkurat nå, men jeg mener å huske at det var ca likens i XP. Vista burde også være likt som med Win7. Endret 12. november 2010 av Pseudopod Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hvis du er heldig er laptopen din av typen det er lett å skifte tastatur på. Da kan du faktisk gjøre det selv hvis du får tak i reservedelen. Langt ifra alle må trykke ctrl-alt-del for å logge på. Er dette en PC fra jobben, satt opp av IKT-avdelingen? Lenke til kommentar
jorem Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Svaret fra Pseudopod gjorde susen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå