Runar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Blir ikke programmene fjernet fra mobilen om de fjernes fra Market? Jeg har liten erfaring med Android, så her må nesten noen andre svare. Mener å ha lest at Apple har fjernet programmer på brukerenes telefoner, men jeg vet også at Google har gjort det. (Dog bare apps som ødelegger telefonen, imotsetning til Apples puppefobi). Flere programmer (blant annet et som lot deg dele internettilkoblingen fra telefonen din) har blitt fjernet fra AppStore men ikke fra kundenes telefoner. Hvis du leser artikkelen jeg linket til ser du at programmene som ble fjernet av Google ikke var skadelige, men kun "misrepresented their purpose in order to encourage user downloads". Men det var selvsagt en liten spøkepost. Kan jo ikke la være å erte apple-brukere litt. Problemet med Internett er at det er vanskelig å se hvem som spøker og hvem som er seriøse. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Blir ikke programmene fjernet fra mobilen om de fjernes fra Market? Jeg har liten erfaring med Android, så her må nesten noen andre svare. Jeg mente med Apple. iStore eller hva den nå heter. Om det fjernes i Android Market, fjernes det ikke på telefonen. Dette har jeg prøvd selv. Mener å ha lest at Apple har fjernet programmer på brukerenes telefoner, men jeg vet også at Google har gjort det. (Dog bare apps som ødelegger telefonen, imotsetning til Apples puppefobi). Flere programmer (blant annet et som lot deg dele internettilkoblingen fra telefonen din) har blitt fjernet fra AppStore men ikke fra kundenes telefoner. Hvis du leser artikkelen jeg linket til ser du at programmene som ble fjernet av Google ikke var skadelige, men kun "misrepresented their purpose in order to encourage user downloads". Googlet litt selv, og fant ut at de brukte navn til andre firmaer. mao slemme apps. Men det var selvsagt en liten spøkepost. Kan jo ikke la være å erte apple-brukere litt. Problemet med Internett er at det er vanskelig å se hvem som spøker og hvem som er seriøse. er jo ganske forklarende. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Blir ikke programmene fjernet fra mobilen om de fjernes fra Market? Jeg har liten erfaring med Android, så her må nesten noen andre svare. Jeg mente med Apple. iStore eller hva den nå heter. Om det fjernes i Android Market, fjernes det ikke på telefonen. Dette har jeg prøvd selv. Som du kanskje har funnet ut allerede er det ingen automatikk i at programmer som fjernes fra AppStore også fjernes fra kundenes telefoner. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg har flere programmer som ikke er tilgjengelig i AppStore, jeg. Joda, jeg har jailbreaket, men det er fullstendig lovlig og tar deg fem minutter. Men skal vi ta med rooting/jailreaking, er Apple den store taperen i sammenlikningen. Du kan installere et utall ulike OS-versjoner på Android, og enkelt tilpasse et selv (Velge hvilke programmer som skal være med osv.) Linuxbasert og fullstendig åpen kildekode sørger for at folk har kastet seg på bølgen. På Adnroid kan du installere .apk-er fra hvor du vil uten noen modding, og de er fortsatt under OSets kontroll når det gjeldr hva de har tilgang til av informaqjon på tlefonen din - et punkt de ligger langt foran iOS på. Men denne diksusjoinen tror jeg vi har hatt før i iOS vs Android-tråden, og der passer den vel bedre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Linuxbasert og fullstendig åpen kildekode sørger for at folk har kastet seg på bølgen. Om du med dette mener at folk kjøper Android-telefoner fordi det er basert på linux og er åpen kildekode så tar du nok fundamentalt feil. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hei på deg som kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hei på deg som kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Antallet brukere som kjøper Androidtelefoner fordi det er linuxbasert og åpen kildekode er vel omtrent få som antallet linuxbrukere. Altså en bitteliten minoritet. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Såklart det er en liten andel, og det er mange som ikke vet hva det er for noe men kjøper fordi de har hørt at det er så åpent, lett og lekent. Så de kjøper det indirekte av den grunnen. Mange grunner til å velge en telefon, det være iPhone eller Android-telefon. Edit: Forøvrig er brukere av Linux-baserte OS djevelskt høyt. Endret 23. november 2010 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Installere et program som ikke er tilgjengelig i AppStore, for eksempel. Men det og laste ned cydia lovelig tar deg kanskje 5 minutter, og da tror jeg nok jeg skal klare og kjøre like mange rare program som en hvilken som helst android bruker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Om du med dette mener at folk kjøper Android-telefoner fordi det er basert på linux og er åpen kildekode så tar du nok fundamentalt feil. Nei, det er ikke det jeg mener. Ser jeg formulerte meg slik at det kunne misforståes. Men fordi Android er linuxbasert og åpen kildkode, er det mange som hiver seg på "lage alternative OS"-bølgen. Ikke helt egne OS, men andre alternativer av OSet, med tilels store forandringer. Nettopp derfor kan rooting av Android-telefoner være så mye mer enn jailbreaking kan. Men jeg tror ikke mange *kjøper* dem av den grunn, nei. Forbrukere vet sjeldent sitt eget beste på lang sikt. Skjønt, det er nok noen prosenter som kjøper en telefon fordi en kompis som kjører f.eks. cyanogenmod sier den er rå, noe han kanskje ikke syntes med det medfølgende OSet. Indirekte har det nok noen ringvirkninger, men det har vel neppe noe å si direkte for salgstallene for en enkel enhet. Ght0 Ret4rd: Lykke til når den må på rep. og Aplle sier "du har brutt garantien ved å tukle med telefonprogramvaren, her er den ureparerte telefonen i retur." Kjøp i hvert fall for all del Apple-produkter på Elkjøp, for Apple sentralt er ikke så glad i norsk forbrukerkjøpslov, og holdningen hos for eksempel Eplehuset er at hvis Apple sier den ikke skal repareres på garanti, så er det sånn. Det var i hvert fall regelen for et par år siden. Endret 23. november 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg