Patience Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Dårlig med hetsing i denne tråden føler jeg, hvor er alle iphone hatere ? La oss nå bare være glad for å slippe da.. trengs ikke å fyre opp under kjelen Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Fabrikasjonsfeil. Var det ikke softwarefeil (for det meste?) som gjorde at folk slet med nærsensor? Den hadde jo ikke blitt fikset på ni av ti mobiler (eller hva det var) amobil hadde i sin nærhet, så det er jo nærliggende å tro at det er hw. Merkelg å ikke ha fikset det enda ellers. Endret 13. november 2010 av NgZ Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det er visst et utbredt problem på flere telefoner som har slike sensorer. Nokia, Motorola osv. Det kan vel ikke være så enkelt at alle sammen bruker samme type sensor og at feilen er felles for hele partiet eller serien sensorer? Noen telefoner er sikkert allerede fikset for alt jeg vet, og i såfall er det sikkert fiksbart i programvaren. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) iPhone 4 har store glassflater og relativt ubeskyttede glasskanter. Alt som beskytter der er en tynn plastlist. Likevel er det bare snakk om en økning på ca 1,6%. (13,8% for iPhone 4 kontra 12,2 for HTC og Motorola.) Tenk hvor høyt dette tallet ville vært hvis de hadde brukt vanlig billigglass slik som f.eks HTC gjør, eller hvis de ikke hadde hatt denne plastlisten langs kanten. Jeg sier ikke at glasset som iPhone bruker er labert, men jeg spør bare hva poenget er. Mister du den i bakken så knuser det uansett. Jeg hadde ikke brydd meg om skjermen hadde vært laget av glass eller safir! Går den i bakken, så går glasset, det sier statistikken til meg ihvertfall. Endret 13. november 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det at en telefon med ca. dobbelt så stort glassareal som andre har ca. samme sjanse for at det knuser er egentlig imponerende, det kan man nok takke dette noe spesielle glasset for. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Vel man kjøper vel ikke akkurat en iphone fordi man skal ha en telefon som tåler og dette i gulvet og hoppes på, selvfølgelig kan det forekomme, men med en såpass eksklusiv telefon tror jeg nok de fleste brukere tar litt ekstra vare på den. Og det kombinert med liten feilprosent fra utgangspunktet er vel bærre lekkert! Umm, jeg har selv en telefon til nesten 6000 og at den går i bakken avogtil må man rett og slett regne med. Er ikke akkurat som om en kaster rundt på telefonen som med 3310, men ulykker skjer. At denne da skal ha større "rett" til å knuse enn en annen dyr telefon er hisides all fornuft. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det er kun snakk om 1,6% større sjangs for at den blir ødelagt hvis den f.eks går i bakken. Det er ikke akkurat snakk om store forskjellen fra HTC eller Motorola, men det er riktignok snakk om mange telefoner hvis en ser på antall solgte enheter. Men det beste hadde selvsagt vært at telefonen tålte noen turer i asfalten, men jeg regner med at hvis jeg mister f.eks kompaktkameraet mitt i bakken må jeg nok regne med at jeg må ha meg et nytt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det at en telefon med ca. dobbelt så stort glassareal som andre har ca. samme sjanse for at det knuser er egentlig imponerende, det kan man nok takke dette noe spesielle glasset for. Hva med de som har større glass, og mindre sjanse? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvilken telefon har høyere andel glass enn iPhone 4? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 HD2, Evo 4G og Desire HD. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Feil. De har ikke glass både på for og bakside. Prøv igjen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hva så? Knuser baksiden, så knuser baksiden, om den er av glass, metall eller plast. Det forandrer ikke på at iPhone fortsatt er den mest sårbare mobilen til tross for superglasset. Hva er det vi prøver å komme frem til her? At iPhone har mest glass? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Overflaten på iPhone 4 består hovedsakelig av glass. Likevel har man ca. samme risiko for at det ødelegges hvis den går i bakken. Det sier mer om hvor skjøre andre telefoner egentlig er selv om overflaten deres består av under 50% glass. Men nå er vel ikke disse tallene kun basert på om skjermen (eller baksiden) knuser ved uhell, men om telefonen går i stykker etter ikke. Edit: Fant i allefall en skrivefeil Endret 14. november 2010 av PL610 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Altså, nå er dette glass-problemet et tema som har tatt av uten sidestykke. Et halmstrå man kan ta tak i (og det gjør man) for å fremheve den ene fabrikanten fremfor apple og iPhone. Det er apple mot alle, og alle mot apple.. At glasset knuses oftere på iPhone enn på andre telefoner er en selvfølgelighet når det er dobbelt så mye glass. Men det påstås at telefonen knuses bare man mister den ned noen få cm.. Vel, det er IKKE korrekt.. La meg vise dere en video. Faller den i bakken? Ja! 1. gang.. knuses den? Nei 2. gang.. knuses den? Nei 3. gang.. knuses den? Nei 4. gang.. knuses den? Ja.. omsider. De aller fleste telefoner som faller i bakken 4 ganger etter hverandre på kort tid slik som her vil også på en eller annen måte få en eller annen skramme. Hakk, riper, eller en knust skjerm. Hvor mange ganger mister man telefonen i bakken i løpet av dens levetid? Jeg mistet min forrige telefon 1 gang i bakken.. Og det på 2 år. Ingen ønsker uansett å miste telefonen i bakken. Det blir sår eller skader uansett modell om de faller i bakken uansett modell som oftest. Klart at det fins tilfeller for iPhone knuses før, men poenget er variabler som er ute å går. Det kan ikke sies at iPhone knuses så lett som visse skal ha det til. Glasset på iPhone er hardt, og det er ganske ripebestandig. Dessverre blir hardhet til sprøhet. Det gjelder de fleste materialer. Også stål.. Alle telefoner har selvsagt sine svakheter. Men det blir for dumt å trekke frem glass-"problemet" hver gang.. Dessuten, så vil de aller fleste som ønsker å ta vare på tingene sine, forsøke å beskytte dem med en bæreveske eller tilsvarende. Og tåker en iPhone 4 hele 4 drops rett ned på hard asfalt uten beskyttelse, så da tåler den også temmelig mye mer MED beskyttelse. Endret 14. november 2010 av Patience 1 Lenke til kommentar
jic Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvordan kan dem si at iphone 4 har minst feil når de sammneligner det med htc som er har x antall modell, burde vært en telefon fra hver merke om det skulle vært mer riktig men, her har de tatt alle tlf under en mens iphone er blitt sammenlignet mot det. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Mener du at f.eks HTC har noen modeller som er av svært dårlig kvalitet og drar ned snittet? Lenke til kommentar
Androod Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Minst feil? Lol, for en vits. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvorfor er det en vits? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Fordi han er en Android bruker ? 1 Lenke til kommentar
tugorevo Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvis man bruker beskyttelsesfilm på glasset til iPhone blir den mye mer robust. Min iPhone 3G og 4G har ihvertfall tålt noen fall i asfalt uten at skjermene har knust =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg