abene Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Utviklerne bak Jolicloud skal lansere egen nett-PC. Les mer Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 oioi. den netbooken der vil havne i en nisje hvor det blir vanskelig å komme inn. Det finnes allerede tonnevis med slike netbooks og en liten promille bruker linux distroer på dem. De fleste sverger til windows xp/7 starter. Men for all del: lykke til! Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hadde aldri hørt om Linux til netbooks før nå faktisk. Syntes det høres veldig greit ut. Vurderer å kjøpe en Eee og installere EasyPeasy på den. Kjører det mye raskere en W7-starter, eller det bare noe jeg forestiller meg? Litt usikker på hvordan det vil gå å lansere en netbook med preinstallert Linux på. Sikkert flott for noen, men jeg vil anta at de fleste skygger unna og går for det kjente Windows. Jeg ser for meg at det kunne funket dersom det ble reklamert som en mellomting av en PC og en iPad. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hadde aldri hørt om Linux til netbooks før nå faktisk. Det er imponerende. Linux på netbooks har blitt prøvd. Og har feilet. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Litt usikker på hvordan det vil gå å lansere en netbook med preinstallert Linux på. Når man tenker over at ca 1/3 av maskinene fra eee den gang da kom med Linux, eller var det noen andre tall? Poenget er vel at returationen var det samme på XP og Linux(Xandros, virkelig horribelt system), så er det nå marked, vis det selges i butikkene, så kjøper vel folk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Poenget er vel at returationen var det samme på XP og Linux(Xandros, virkelig horribelt system), så er det nå marked, vis det selges i butikkene, så kjøper vel folk. Nå var det jo ikke slik. Linux ble returnert vesentlig oftere enn XP... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Husker å ha funnet en kilde mot motstriden på påstanden, men finner den ikke i farten. Så vi får godta påstanden om 4 ganger retur ratio på visse eee modeller i USA. http://mobile.slashdot.org/story/09/12/08/0028237/Linux-Reaches-32-Netbook-Market-Share 33% markedshare utenfor USA i hvertfall. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Yeah, but what'cha gonna do... Lenke til kommentar
Androod Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Det blir litt feil å si at Joliecloud er Linux. Greit nok, det er linux i bunnen, men det er et skybasert GUI. Det funker veldig bra, men har forsatt noen mangler. 1.1 versjonen blir nok veldig bra..funker bra på nesten all HW nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå