Gå til innhold

dell 500m, nye erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Mange fornøyde Dell brukere her, fint for nå joiner jeg dere ;)  

Har nettop gjort ferdig min bestiling. Men lurer på hva er deres leverings tid? ser de sier ca 10 dager, men hva hadde dere? Hvor fort kom den.

tunkguru: Fikk du da 2 batterier? Når du bestilte 6 cellers? eller erstatter dette 4 cellers? Bare skrev jeg ville ha 6 cellers i merknad feltet, regner med det holder?

8)

Du burde nok ha skrevet at du ønsker et ekstra 6 cellers batteri. Formuleringen din kan jo også være en presisering av at du ønsker ett 6 cellers i stedenfor ett 4 cellers...

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet en del andre steder de siste dagene(flere andre tråder):

Hei,

vi kan med dette bekrefte at 48 Whr LI-ION 6 cell batteri nå er standard på denne maskinen og følgelig vil være det du mottar.

Mvh

Espen Nikolaisen

Websales Norway

Så jeg og alle andre som bestiler fra denne uken, vil få dette som standar. Og ja jeg hadde satt merknad på at jeg uansett skulle ha 6cellers, men var i troen jeg måtte betale noe for det. Men det slapp jeg altså. Nå sitter jeg bare og teller dager til "Barnet" kommer i hus ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg skjønt forlengst at dette ikke er en spillemaskin, men hvordan er egentlig grafikken? Noen som har prøvd å kjøre bf f.eks.? Etter det jeg har lest på bl.a. www.dinside.no/data så synes jeg at grafikken virker så dårlig på denne at det skremmer meg fra å kjøpe en maskin som ellers gir merkverdig mye for pengene...

Lenke til kommentar

Ellers kan man høre en svak susing. Men den er veldig lav.

Hva slags karakter har denne susingen? Ligner på en viftelyd? Eller høyfrekvent pipelyd?

Svak susing høres ut som det motsatte av høyfrekvent pipelyd spør du meg....Røykvarslere har høyfrekvent pipelyd....

Lenke til kommentar

Hva slags karakter har denne susingen? Ligner på en viftelyd? Eller høyfrekvent pipelyd?

Svak susing høres ut som det motsatte av høyfrekvent pipelyd spør du meg....Røykvarslere har høyfrekvent pipelyd....

Se for deg en hamster som konstant puster ut inni maskinen... Ikke plagsomt høyt akkurat. Man må legge øret inntil for å høre...

Lenke til kommentar

Se for deg en hamster som konstant puster ut inni maskinen... Ikke plagsomt høyt akkurat. Man må legge øret inntil for å høre...

Ok. Ble litt opptatt av støynivå etter at jeg akkurat mottok en Acer TravelMate 800 med en summelyd som var såpass plagsom at jeg måtte returnere den. Det var riktignok antagelig noe feil med eksemplaret jeg fikk, PC'en skal visstnok være ekstremt stille...

Vurderer nå 500m (og muligheten til å spare masse penger...)

Hamster-pusting....: lyden er altså ikke konstant, men varierer hele tiden...?

Lenke til kommentar

Ok. Ble litt opptatt av støynivå etter at jeg akkurat mottok en Acer TravelMate 800 med en summelyd som var såpass plagsom at jeg måtte returnere den. Det var riktignok antagelig noe feil med eksemplaret jeg fikk, PC'en skal visstnok være ekstremt stille...

Vurderer nå 500m (og muligheten til å spare masse penger...)

Hamster-pusting....: lyden er altså ikke konstant, men varierer hele tiden...?

Har du noensinne hørt en hamster puste? ;)

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte en ting og svare på noe :) ?

1. Kommer 500m'n med 6 cellers batteri som standard nå? Hva er i såfall batterilevetiden? Dette går inn i standard batteri slot, right?

2. Hvordan er grafikkytelsen? Til vanlig kontor/internet funker det veldig bra vil jeg tro, men hva med video (også bra vil jeg tro) og spill?

2a - Gjerne svar fra både noen med 1024'skjerm og noen dem 1400'skjerm. 1400 oppløsning krever kanskje for mye mens 1024 er greit til spill? Hvilke spill funker greit (de vanlig kjente...)

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte en ting og svare på noe :) ?

1. Kommer 500m'n med 6 cellers batteri som standard nå? Hva er i såfall batterilevetiden? Dette går inn i standard batteri slot, right?

Dette er jo allerede bekreftet i en tidligere tråd...

Lenke til kommentar
Det er greit.. men hva med batterilevetida? Leste jeg så fort over tråden at jeg ikke fikk det med meg?

Vil nok mene at 6 cellers batteriet bør ligge over tre timer batteritid i alle fall. Ser andre har skrevet på side en at de med to batterier har klart 7 timers batteritid.

Lenke til kommentar

dinside testet dette på "4-celleren" og havnet ganske nøyaktig på 3 timer med normal bruk (brukte et program jeg ikke husker navnet på). Jeg kunne tenke meg at levetiden nå økte med noe sånt som en halvtime? Eller hva? Artig om noen med det nye batteriet kunne testet med samme programmet...

Lenke til kommentar

merkelig at ingen nevner at tastaturet og "kassa" på venstre(?) side kan bli veldig varm. Det har jeg lest på flere forum/erfaring-sider.

videre, dersom man ikke kjøper "nok" ram med det samme vil det bli veldig dyrt for oppgradering da dell er sære og skal ha spesial-ram.

(at de er sære er vel også strømforsyningen et tegn på...)

andre erfaringer finnes også her:

http://delltalk.us.dell.com/supportforums/

Lenke til kommentar

Nå hvet jeg ikke om mine bilder har så mye og gjøre her i forumet da. Og for de som nå lurer, han snakker om bursdags bildenen til min 5 år gammle datter tatt i Påsken.

Men fyller du 5 år da? Så kan vi vell altids fikse en for deg også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...