Gå til innhold

Kjøre til England - 4-5 stykker

Tunky

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg og noen kamerater vurderer å kjøre til England for å besøke en som er utvekslingsstudent der. Dette kommer til å skje i vinterferien (slutten av Februar) eller påskeferien. Jeg fyller 18 i januar, så det er jeg som må kjøre. De andre er 17, men blir 18 i løpet av 2011 (alle etter vi skal reise).

Jeg tenkte å kjøre til Calais og ta ferja over til Dover, og så kjøre derfra til dit han bor (Somerset). Har noen spørsmål:

- Hvor mye bensinpenger bør vi beregne? Er cirka 4000 km t/r, bilen bruker 0,6-0,8 på langkjøring.

- Vi kan vel ikke ta ferja til Danmark når de bare er 17, eller? Må kjøre om Sverige og sånn da?

- Noen innvendinger på om vi bør velge vinterferie eller påskeferie? Vinterferie er best for meg, søstra mi venter unge i påska.

- Hva bør vi gjøre når vi først er der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

- Bensinprisene er omtrent det samme som i Norge. Regn med minimum 1,5 Euro pr.l.

- Det er ikke noen grense på å ta danskebåten, så det burde ikke være noe problem for dere å ta den. Hvis dere velger å kjøre, må dere huske at det er langt fra Oslo til Malmø og over til Danmark. Øresundbrua koster forøverig 400kr å passere.

- 4000km er laangt å kjøre for en person i løpet av ei uke. Regn med over 2 døgn i bilen. dvs. fire 12-timersøkter i bilen.

God tur :)

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg og noen kamerater vurderer å kjøre til England for å besøke en som er utvekslingsstudent der. Dette kommer til å skje i vinterferien (slutten av Februar) eller påskeferien. Jeg fyller 18 i januar, så det er jeg som må kjøre. De andre er 17, men blir 18 i løpet av 2011 (alle etter vi skal reise).

Jeg tenkte å kjøre til Calais og ta ferja over til Dover, og så kjøre derfra til dit han bor (Somerset). Har noen spørsmål:

- Hvor mye bensinpenger bør vi beregne? Er cirka 4000 km t/r, bilen bruker 0,6-0,8 på langkjøring.

- Vi kan vel ikke ta ferja til Danmark når de bare er 17, eller? Må kjøre om Sverige og sånn da?

- Noen innvendinger på om vi bør velge vinterferie eller påskeferie? Vinterferie er best for meg, søstra mi venter unge i påska.

- Hva bør vi gjøre når vi først er der?

Tenker rett og slett at det er galskap at en som nettopp har fylt atten, og derfor nettopp har fått lappen, skal kjøre ca. 4000 km alene. Anbefaler heller at dere lar bilen stå, dere finner billigere flybilletter, og det blir heller ikke så tidsoppslukende og dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg tenker også at det er FORFERDELIG mye å kjøre. Jeg tenker å kjøre på to dager hver vei. Blir jeg for sliten stopper jeg selvfølgelig bilen. Vi har en god uke, og hvis vi tar fri en dag fra skolen kan vi kjøre torsdag og være tilbake søndagen en uke etter. Og hvis dere lurte, jeg er ikke den typen som skal kjøre "fort som faen" fordi det er kult. Vil heller leve enn å dø. Det er en guttetur, men ikke en "kjøre 250 km/t på autobahn"-tur. Vi er også klar over at Ryanair er mye billigere, men vi vil jo ha opplevelsen av det også. Jeg skal tenke mer på dette, før jeg bestemmer meg for å kjøre ned. Men jeg lurer på noen av de praktiske tingene rundt det.

Lenke til kommentar

Ikke minst er det usannsynlig langt å kjøre på en liten uke, og galskap for én person å kjøre den avstanden alene, du har nettopp fått lappen og der derfor så uerfaren som det omtrent går an å bli. Det er rett og slett idioti å i det hele tatt vurdere en så lang kjøretur, spesielt gjennom flere land i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...