Gå til innhold

SSD Intel X25-M treg etter 6 måneder

geekfreak

Anbefalte innlegg

Hmm ja, det virker som om Intel er en smule tvetydig her. Oppdaget også at Intel Toolbox nå har kommet i versjon 2.01 , jeg kjørte fremdeles på versjon 1.3.

Jeg tror du godt kan kjøre otimizeren daglig uten problemer. Evt. spør GullLars eller en av de andre ekspertene i SSD-tråden om de kjenner til noen ulemper med å kjøre den så ofte ;)

Men verdt å merke seg er at det i den medfølgende nedlastbare User Guide'n for versjon 2.0 av Intel SSD Toolbox, står det fremdeles at de anbefaler å sette opp en schedule med 1 gang i uka...

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For egen del har jeg kjørt en gang i uken . Lastet ned siste versjon av ssd Tolbox og kjørte full diagnose Vet ikke om det er den nye versjonen som er bedre eller om det er rett og slett er det at jeg kjørte full diagnose.. Heller vel mot det siste. Men må si jeg ble gledelig overasket over resultatet.. Har jo i tillegg støtte for trim i Windows 7

Lenke til kommentar

Nei, ikke hvis driveren er hentet fra utgaver av Intel Rapid Storage nyere enn versjon 9.6 (tror jeg, kanskje det var inkudert versjon 9.6)- da vil Intel-driveren også støtte TRIM.

Men så er også Intel Matrix/Intel Rapid Storage helt unødvendig dersom man ikke kjører noen form for RAID-oppsett av diskene sine, eller har et mer komplisert oppsett av flere disker. Dersom man ikke har noe sånt, vil det bare føre med seg at man får en ekstra unødvendig tjeneste/prosess som står og bruker ressurser i bakgrunnen. Man kan da like gjerne avinstallere Intel Rapid/Matrix, og win 7 vil legge tilbake sin egen driver.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Som vi har allerede anslått, det er ikke en SATA til IDE konverter, riktignok selges det hos Komplett og andre sjapper.

Det han har er en HP drevramme som brukes på HåPløse bærbare PCer, eneste denne gjør om er kontaktene, selv om det å bruke SATA grensesnittet har vært enklere.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: hvor fikk du tak i den sata til ide konverteren?

Hvis du har HP Bærbar som meg og vil ha en ekstra kabel og kanskje ekstra hdd caddy anbefaler jeg deg å

bestille fra convena.com. Varenummer er 532591-001 for HDD Caddy og 492526-001 for kabelen til harddisken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...