leifeinar Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Driver og setter sammen en m-itx gamer. sliter med om jeg skal velge dc eller quad. finnes det noen oversikter? kanditdater er: Intel Core i5 750 lett OC til 3,0 ghz. eller Intel Core i3 540 @ 3,6ghz tenker jeg rett at en 32nm dc @ 3,6 vil yte det samme men være kaldere enn en 45nm quad?? varme er viktig, skal klones med et HD6850 Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Kanskje litt sent ute, men jeg mener fast at nåtiden og fremtiden ligger i flere enn 2 kjerner. Leste artikkel for liten stund siden hvor de fikk frem gode punkter at nyere teknologi som DX11 får lagt mer ytelse fra fordeling av kjerner enn rå Mhz. Jeg tror også at dual coren vil være litt kaldere enn quaden, men ikke med noen stor margin. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Takker for svar! bedre at noen svarer enn at ingen men er det samme som jeg tenker, men uansett greit og høre hva folket mener, har faktisk endt på en DC. hadde det vært maskin til meg så hadde jeg nok gådd for quad. men etterhvert så er jeg litt at økonomiske prioriteringer er at 1500,- brukes bedre til en DC og en HDD enn til en quad. men har uansett vært fint og sett en Tabell "sum of all benchmarks" quad vs DC av nyere dato. Fra 2008 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå