Gå til innhold

Koble pc til hjemmekino uten hdmi [LØST]

Blabla1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bigtower pc med Nvidia GTX480. Som jeg har funnet ut ikke har noen hdmi utgang til hjemmekinoanlegget. Er det noen enklere måte å fikse dette enn å skaffe en helt ny pc? Kan jeg putte inn et billig ATI med hdmi som skjermkort nr2? Eller fins det noen form for adapter?

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte GTX480, for jeg spiller nesten aldrig spill. Uff..

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det fins adaptere, men det er trolig langt billigere å kjøpe et nytt billig skjermkort med hdmi.

om du ønsker hd-lyd, er det gt430 eller nyere ati som er tingen, de trenger på ingen måte være dyre om du ikke bryr deg om spillytelse.

om hovedkortet ditt har nok pci-ex slotter, kan du selvsagt spille med gtx480 på pc-skjermen, og bruke det billige kortet til å vise lyd/bilde på tv.

Lenke til kommentar

Takk for svar ! :)

Ja, tror jeg kjøper et billig ATI kort. Så begge kortene kan være montert samtidig uten at det ødelegger for stabilitet og ytelse?

Så det blir bedre lyd med hdmi kabel? Jeg bruker denne boksen.

Forsterker->PC->(dvi kabel)TV VS Forsterker->TV->(via hdmi)PC

EDIT: Hovedkortet har masse pci-express. ASUS P6X58D-E med integrert lydkort, jeg bør kanskje skaffe et lydkort også.

EDIT2: PC'en er plassert på soverommet mitt, jeg har borra et hull i veggen til stua. Der går kablene fra PC på soverommet til TV i stua. Slik at jeg setter filmen i gang på soverommet når jeg skal se på film i stua. Dette er fordi PC'en er utrooolig stygg og tar mye plass.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...