Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 3-serie '06 - Feilaktig varsel om punktering

Erik B.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW 3-serie 06-modell. Da jeg kjørte gjennom en tunell i går fikk jeg opp advarselsikon for at et av dekkene er punktert. Jeg svingte til siden ved første mulighet og dekkene så helt normal ut.

Har nå sjekket lufttrykket i dekkene og sjekket at alle mutterne sitter godt fast, alt ser ut til å være som det skal. Merker forøvrig heller ingen forskjell på kjøreegenskapene. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Takk for svar.

Endret av Erik B.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet dekk for ca. 3 uker siden, det ble gjort på verksted. Sto å så på når de byttet dekk og så ikke ut som de gjorde mer enn å bytte dekkene. Hvordan nullstiller man dette da? Fant ikke noe om det i manualen.

Har du iDrive? Du gjør det i så fall ved å starte bilen, stå stille og bla deg frem til tire pressure control under settings et sted. Har du ikke iDrive vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vi hadde det samme problemet med vår BMW. Jeg husker ikke hva som var årsaken til de feilaktige feilmeldingene, men for å få en slutt på det må du gå inn på innstillingene for å nullstille dekktrykket. Det står i manualen hvordan man skal gå frem.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Har ikke iDrive. Går an å trykke "Reset" under dette symbolet men det gir ikke noe resultat. Er ganske begrenset med muligheter for å fikse innstillinger selv virker det som, får vel sende bilen inn til forhandler og be dem om å se på det. Står i manualen at systemet må nullstilles ved dekkskift men det står ikke hvordan man gjør det. Tungvindte greier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...