Erik B. Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Hei. Har en BMW 3-serie 06-modell. Da jeg kjørte gjennom en tunell i går fikk jeg opp advarselsikon for at et av dekkene er punktert. Jeg svingte til siden ved første mulighet og dekkene så helt normal ut. Har nå sjekket lufttrykket i dekkene og sjekket at alle mutterne sitter godt fast, alt ser ut til å være som det skal. Merker forøvrig heller ingen forskjell på kjøreegenskapene. Noen som vet hva dette kan skyldes? Takk for svar. Endret 12. november 2010 av Erik B. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Har du byttet fra sommerdekk til vinterdekk uten å nullstille dekktrykkskontrollen? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Byttet dekk for ca. 3 uker siden, det ble gjort på verksted. Sto å så på når de byttet dekk og så ikke ut som de gjorde mer enn å bytte dekkene. Hvordan nullstiller man dette da? Fant ikke noe om det i manualen. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Byttet dekk for ca. 3 uker siden, det ble gjort på verksted. Sto å så på når de byttet dekk og så ikke ut som de gjorde mer enn å bytte dekkene. Hvordan nullstiller man dette da? Fant ikke noe om det i manualen. Har du iDrive? Du gjør det i så fall ved å starte bilen, stå stille og bla deg frem til tire pressure control under settings et sted. Har du ikke iDrive vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Vi hadde det samme problemet med vår BMW. Jeg husker ikke hva som var årsaken til de feilaktige feilmeldingene, men for å få en slutt på det må du gå inn på innstillingene for å nullstille dekktrykket. Det står i manualen hvordan man skal gå frem. Endret 12. november 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Har ikke iDrive. Går an å trykke "Reset" under dette symbolet men det gir ikke noe resultat. Er ganske begrenset med muligheter for å fikse innstillinger selv virker det som, får vel sende bilen inn til forhandler og be dem om å se på det. Står i manualen at systemet må nullstilles ved dekkskift men det står ikke hvordan man gjør det. Tungvindte greier Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/Resetting+Tire+Pressure+Monitoring+System;jsessionid=4134F8984431932E1FE4392B3A8E32E5 googla litt for deg! Kan se ut som om at dette kan gjelde for din bil ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå