DevN Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei, Noen som er litt erfaren innenfor Catch SDSL sine "begrensninger" ? Hvordan reagerer Catch på nedlastinger via p2p programmer? (skal ikke nevne noen navn, og håpe på at det ikke er regelbrudd å nevne p2p) Men f.eks. hvis en person laster ned "copyrighted" ting og tang fra p2p-programmer i ett sett. Altså, aldri stenger av p2p-programmet... Laster f.eks. flere spill, som står på i 10 døgn uten pause... Hvordan vil Catch reagere på dette? Hva vil de gjøre? Spurte i en epost for lenge siden og svaret var at de tok forbehold på norsk lov... Hva er norsk lov angående sånt bruk? Bør jeg være forsiktig med å laste ned eller? Hva med at jeg deler filer med andre? Takk for svar! Er litt nervøs for p2p-bruk! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg tror nok ikke at Catch sitter og følger med hva du laster ned eller driver med på nettet så lenge du betaler i tide Du er neppe i fare for å bli kastet av nettet for å si det sånn! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Ok, får håpe du har riktig i det da? Noen andre som vet for å gjøre meg mer sikker, så kom med en post da... Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 når det gjelder film, musikk så er norsk lov ganske snill og sikkert RIAA sitt mareritt, men spill/software er jeg ikke sikker på. Men hvordan skulle de sittet og loggført og sjekket alt som alle laster ned.....tenk deg hvor mange ansatte de måtte hatt da.... 8) Lenke til kommentar
oyvindr Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Catch anser seg selv som common carrier, de overvåker ikke linjene og bryr seg helst ikke om hva som går over dem. De ønsker dog at du følger norsk lov, så dersom loven blir skjerpa og TONO begynner å leke RIAA kan det være grunn til å passe seg. Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 jeg har ingen problemer med det nei, de overvåker vel ikke noe mer enn andre vil jeg tro catch com MÅ være den beste isp i Norge (hvis man ser bort ifra prisen da) Null nedetid, top speed, god ping jeg forlater dem aldri Lenke til kommentar
bukk Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hehe, har hatt catch 2Mb SDSL over lengre tid nå, og de sier ikke noe på slikt. Herregud, en bredbåndsleverandør har tapt alt for mye vist de skulle begynt og blade seg opp i slikt. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ok da, stoler på det dere sier! Er enig at Catch Com er en av de beste ISP'er i Norge, aldri nede, aldri dårligere hastighet, har 2 mbit hele tiden! CATCH ER KONGE!! Kan jeg si det klarere? Lenke til kommentar
macrules Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 CATCH ER KONGE!! Kan jeg si det klarere? Neida, det var klart nok det. Abonnementet ditt blir herved ikke stengt... :wink: Lenke til kommentar
DevN Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Weeeeei! Så heldig jeg er! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Har både gjort ditt og datt fra linja mi jeg.. uten å gå i detalj.. Virker som Catch er veldig liberale... så lenge det ikke gå utover dem,,, Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Catch får jo ikke logga ALT du laster ned. tenk deg hvor store disker og lagringslagre de måtte ha får å kunne logge ALL trafikken (altså ALT du overfører).. en ting jeg har stusset litt på, er hva slags juridiske bevis f.eks RIAA har i slike saker.. screenshot? eneste sanne beviset måtte jo være å beslaglegge PCen.. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 de trenger ikke logge dataen du laster det er nok å logge metadata altså hvor, hva, når og da er det snakk om dytte dataen inn i database trenger ikke allverden for å få til dette, men altså det er jo ingen som gidder å bruke penger, tid, kompetanse på dette før de er pålagt dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå