Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ta mandler i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Hei,

har time til operasjon kommende onsdag for å ta mandlene. De blir vonde og infiserte cirka annenhver gang jeg blir syk, og i sommer fikk jeg tonsillitt med abscess, som gjorde at mandlene svulmet opp så mye at de blokkerer mye av svelget, samt at de er fulle av krypter og slikt som mat gjemmer seg i og gir meg dårlig ånde. De er også til irritasjon i det daglige, samt at jeg har obstruktiv søvnapnè... muligens i stor grad på grunn av dem.

Saken er at jeg liker å vite hva jeg går til... jeg har hørt at det er langt verre å ta dem i voksen alder, og at det har sammenheng med størrelsen, siden de da har mye mer bindevev til ganen og munnen... vel... mine er enorme, og har ekstremt mye bindevev... og på grunn av størrelsen min er legene redde for blødninger, og kommer til å holde meg på sykehuset en stund. I tillegg kommer de til å svi skikkelig godt av...

Så er spørsmålene mine:

Har noen her tatt dem i voksen alder?

Er det så vondt som det sies?

Hva slags smertestillende får man?

Når går smertene endelig over, altså, hvor lang tid tar det sårene å lege?

Det eneste jeg har sett på nettet så langt er skrekkeksempler som får meg til å tenke meg om to ganger om jeg virkelig vil dette. Ønsker vel å roe nervene litt, men vil selvsagt ha sannheten, slik at jeg er nogenlunde psykologisk forberedt :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

så lenge du er flink med smertestillendes så gjør det ikke så vondt. Eneste gangene jeg virkelig hadde vondt var om morningene når jeg våknet, siden jeg hadde vært så lenge uten smertestillendes.

Men nei, det gjorde ikke så vondt så jeg trodde det kom til å bli. Men det var ganske ubehagelig de første dagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...