Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en stopper opp helt random.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter litt med at PC'en til helt randome tider stopper opp, og må restartes. Kommer opp når jeg spiller spill, eller ikke. Tempen skal være ok, eneste er at skjermkortet kanskje er litt varmt. 53 grader idle, mye? Kommer vel opp mot 70 i spilling.

Noen ganger restarter ikke PC'en, men kommer opp en feilmelding nedi tray om at skjermkortdriveren sluttet å virke, og har "recovered successfully". Prøvd noen forskjellige drivere, så det er ikke det..

PC:

CPU: E8400

Ram: 4GB Kingston

GPU: HD4890

Anyoone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som skjermkortet ditt krangler. Opplever samme feilmelding på min Lenovo med Nvidia skjermkort. Windows 7 restarter driverne dine, derfor ingen blåskjerm.

Men; jeg tror du bør få undersøkt skjermkortet ditt hvor du kjøpte det. Høres kanskje ut som en reklamasjonssak. I mitt tilfelle så kokte skjermkortet. Hadde 89 grader idle. Maks temp her var 95 grader, deretter throttler GPUen (slår av funksjoner/slutter å virke). Kan jo tenkes at ditt skjermkort har noen feil og mangler som gjør at det kvelder ved visse temperaturer.

Enkelte onde tunger skal ha det til at microen er perfekt for å reparere datakomponenter som har blitt "svidd". Dette er så absolutt på eget ansvar og faktura i posten vil ikke bli betalt :p

(send inn og klag med beskrivelse av problemet, tipper du får erstattet kortet om det er i garanti periode. Skøjnner det er kjipt uten skjermkort, men er nok verdt det!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...