jorgen230 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 skal kjøpe disse komponentenetil min nye pc: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=839936&su=567B9D18-4FD6-4179-A774-7B1EF2932029 Men vet ikke hvilken deler jeg trenger får å vannkjøle: skjermkort og prossesor. Håper du kan komme med en liste over type radiator, cpu bloc OSV. ps:har litt problemer med å finne ut va hjeg trenger takk til alle som kan hjelpe meg :-) Lenke til kommentar
Stone Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Kjøp Socket 1366 I7 oppsett hvis du må ha pc akkurat nå. 1156 erstattes av 1155 allerede nå i januar og vil ikke støttes fremover. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Vist du skal vannkjøle hvorfor kjøper du da en ekstra luft kjøler? :S Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Litt rusten på vannkjøling nå, men i all hovedsak trenger du pumpe, radiator (minst dobbel, helst trippel med tanke på at du skal kjøle både CPU og GPU), CPU- og GPU-blokk og et par meter med slange. Her er et forslag jeg vispet sammen fort og gæærnt: Pumpe - Laing DDC-1T. Radiator - Mist Extreme 3x120. CPU-blokk - Swiftech Apogee XT. GPU-blokk - Swiftech MCW80 (passer bare 5800-serien av de som er tilgjengelige/duger i dag, så tupp Noctuaen og legg pengene i et Radeon 5850 istedet). Fillport eller vanntank, alt etter smak og behag. Finnes her. Et par meter med slange og noen slangeklemmer (1 pr nippel). Du kan også gå for pakkeløsninger som Swiftech Ultima XT, men da må du finne vannblokk til grafikkortet utenom. Hvis du ikke har noe imot å handle fra utlandet har f eks Coolerkit, Sidewinder og Performance PCs mye større utvalg enn de her hjemme på bjerget, men det tar litt tid å få varene og ting som garanti eller retur av varer kan i beste fall bli problematisk. 1 Lenke til kommentar
dudde Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Kan ikke noe om vannkjøling. men hvorfor har du valgt 2 hd 5770, istede for et hd6870 som er billigere. og i flere sammenhenger yter bedere. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613607 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Kan ikke noe om vannkjøling. men hvorfor har du valgt 2 hd 5770, istede for et hd6870 som er billigere. og i flere sammenhenger yter bedere. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613607 Gjetter vilt på at han vil kjøre Crossfire, men i så tilfelle ville jeg heller gått for dette oppsettet istedet. Det er billigere og vil i de fleste tilfeller gruse det trådstarter har satt opp. Eneste ulempen er tilgjengelighet av 6850-kort og kjøleblokker til disse, men med mindre dette er et hasteprosjekt som skulle vært ferdig i går tror jeg neppe det blir noe voldsomt problem. Edit: Så at hovedkortet jeg satte opp har fått litt pes pga stabilitetsproblemer, så ta den anbefalingen med en klype salt. Endret 13. november 2010 av Raven_Heart 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå