TMB Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Satt her og tenkte litt, men er lett å gå surr i dette Hvis jeg og en person har samme oldefar, er vi tremenninger da? Og hvis denne personen har en fetter, vil denne fetteren også være min tremenning? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) hmmmm...skal spørre vennen min imorgen. Han pleier å snakke om det og når jeg spør så forklarer han det og etter noen minutter har jeg glemt det, lol Endret 11. november 2010 av TheWhiteShadow Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Samme foreldre: Enmenning Samme besteforeldre: Tomenning Samme oldeforeldre: Tremenning Samme tipp-oldeforeldre: Firemenning Osb... Søskenbarnet (fetteren) til ein tremenning vil ha samme oldefar og difor være din tremenning ja. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Søskenbarnet (fetteren) til ein tremenning vil ha samme oldefar og difor være din tremenning ja. Kommer ann på om det er på riktig side med tanke på mor/far (med mindre foreldrene ikke er søskenbarn da). Endret 12. november 2010 av Kun10kr Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Det er sant. Lettaste måten å tenke seg fram til det på er at personen har minst ein felles oldeforelder med deg. Det er søskenbarn, tremenninger og firemenninger i hopetall, så det kan fort gå i surr. Har du samme oldeforelder (oldefar eller oldemor) som ein person, så er vedkomande din tremenning. Søskenbarnet til ein tremenning kan ha andre oldeforeldre og vil på den måte ikkje være din tremenning. Endret 12. november 2010 av Zeph Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Skjønner, takk Lenke til kommentar
abrj Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hvis fetteren du snakker om har samme oldefar som dere to, er han tremenningen din, ellers er han bare fetteren til den første personen. Du er tremenningen til han/hun du har felles oldefar med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå