Gå til innhold

13' til spilling og annen normal bruk. 15000,-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til å finne en 13 tommer til spilling og annet normalt bruk. Det tyngste spillet vil være WOW Cataclysm. Andre spill vil være CS 1.6 (Ja, noen spiller fortsatt det :D) og FM2011. Maskinen skal erstatte alt av tidligere PC-utstyr. Dvs. en 3 år gammel stasjonær pluss to 2 år gamle bærbare.

Andre krav:

•  
  • Må være lett (Bruker den til skole/studier og tar den derfor med meg rundt omkring)
  • Design har mye å si, liker at designet gjenspeiler kvalitet. MacBook Pro er et eksempel her. (Sier ikke nei takk til bakbelyst tastatur)
  • Batteriet må også duge, foruten om spilling må maskinen tåle en normal arbeidsdag (ca. 6-7 timer)
  • Oppløsning ++ er ikke så farlig for min del, så lenge det duger til spilling og normal bruk.
  • Høyttalere spiller ingen rolle..
  • Det samme gjelder glossy/ikke glossy..
  • Ytelsen er viktig for meg, jeg har planer om å kunne bruke denne PCen i minst 3 år. Trenger derfor litt av morgendagens komponenter. Tenker særlig på prosessor og skjermkort.

Jeg er ganske fleksibel når det kommer til OS. Både OSX og Windows går greit.

Jeg liker MacBook og tenker mye på MacBook Air, problemet er at jeg frykter ytelsen vil være for svak. Smerteterskelen i budsjettet strekker seg til rundt 15000. I utgangspunktet er Vaio Z det soleklare valget. Men som så mange før meg har sagt: "Prisen er for høy"

Jeg stresser ikke med å kjøpe maskinen. Ingen problem å vente om det finnes noen kommende maskiner som matcher mine krav :)

Så.. hva sier dere?

Takker for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus 43JF er en 14 tommer da men koster ikke mer enn 8000kr.

Den har nvidia 425M med 1024MB VRAM og Core i5 CPU på 2.53 GHz

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609595&cks=ASS&assoc=20ACC316-0E63-43E2-9BBE-D2583A1CB52E

Nvidia 425M skal være litt raskere enn 330M som jeg har i min MacbookPro i5, og maskina mi kjører WoW som bare det.

MacBookPro 13 tommer er fortsatt Core2Duo og tilfredsstiller ikke akkurat kravene dine, men det kommer vel en oppdatert versjon snart.

Ellers har jo HP-envy 14 med Core i5/i7 og ATi 5650 som også vil kjøre WoW veldig bra, de starter vel på rundt 11000.

Er egentlig lite 13 tommere med bra grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...