Dimm Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg lurer på om noen vet om det finnes noen mekaniske ergonomiske (touch) tastatur med norsk layout? trådløst er ikke et must, men en fordel Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 SteelSeries 6Gv2 Mechanical Gaming Keyboard 7G, Razer BlackWidow Mechanical 1000Hz Gaming PC Keyboard og ABS M1 mechanical keyboard burde fungere... muligens daskeyboard om du har pengene... kjøp et random mekanisk tastaur med god kvalitet og kjøp "norwegian keyboard stickers" fra eBay til 50-100 spenn. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Ingen av disse er ergonomiske-touch tastatur.. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Denne da? Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 - Norsk Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 klarer ikke å finne ut om det er mekaniske taster eller membran-taster på det tastaturet Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Dette da? kinesis-ergo.com/max-spec.htm Endret 12. november 2010 av fiberkanin Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) etter litt søking på nettet fant jeg ut at det har rubber-dome taster. grunnen til at jeg vil ha en mekanisk et er at jeg en gang i tiden hadde et Keytronic Ergoforce tastatur som hadde slike taster og det er noe av det beste jeg har hatt. men nå har jeg brukt ergonomiske tastatur noen år og jeg liker ikke tanken på å venne meg til en vanlig et igjen Edit: føler meg som en vanskelig særing :/ Noen som vet om Filco eller Das Keyboard selges noen plass i norge så man slipper moms? begynner å gi opp å få et ergonomisk.. Endret 12. november 2010 av Dimm Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Er på utkikk etter et slikt mekanisk tastatur selv. Jeg er så møkklei disse designtastaturene som ikke virker på det mest basic engang. DasKeyboard selges ikke i Norge. Ei heller finni noe Filco. Kunne tenkt med et DasKeyboard selv grunnet usb hub, men jeg synes de har driti på draget med den blanke plastikken på toppen mellom tastene. Et slik tastatur kan holde lenge, så å bruke slike delikate overflater synes jeg er helt latterlig. Det du finner i Norge er Steelseries og det nye til Razer. Akkurat hub hadde vært kjekt, men de fleste som har det har også audio/mic, blir for mye dill igjen og kabler. Så foreløpig vurderer jeg selv Steelseries. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) IBM Model M. Fås ny her, med norsk layout: http://pckeyboards.stores.yahoo.net/ Endret 14. november 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) etter litt søking på nettet fant jeg ut at det har rubber-dome taster. grunnen til at jeg vil ha en mekanisk et er at jeg en gang i tiden hadde et Keytronic Ergoforce tastatur som hadde slike taster og det er noe av det beste jeg har hatt. men nå har jeg brukt ergonomiske tastatur noen år og jeg liker ikke tanken på å venne meg til en vanlig et igjen Edit: føler meg som en vanskelig særing :/ Noen som vet om Filco eller Das Keyboard selges noen plass i norge så man slipper moms? begynner å gi opp å få et ergonomisk.. Både Filco og Das er ikke ergonomiske tastatur... så da ser jeg ikke problemet i f. eks gå for Razer BlackWidow Ultimate. Så hva er problemet? Endret 14. november 2010 av Rankiz Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) er ikke så glad i rene gamingprodukter da synes de er litt glorete av seg. Sendte en mail til pckeyboards ang. customizer tastauret og norske taster Spurte samtidig om det støtter NKRO over ps2 Endret 16. november 2010 av Dimm Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Norske taster på customizer er 0 problem. Er på mitt andre unicomp customiser med norske taster. (Eplejuice + tastatur er ingen fin kombinasjon.) NKRO? Hvorfor PS2 btw? USB er så mye bedre på mange vis, samtidig som hotplugging plutselig er risikofritt. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) står ikke hvor mye det koster i frakt fra den siden.. hvor lang leveringstid er det fra usa? Eneste grunnen til å bruke ps/2 er å utnytte n-key rollover funksjonen som noen tastatur har. jeg mener dette også er mulig med usb-plugg og en adapter. I praksis har ikke dette noe å si med min bruk, men det er noe å glede seg over Edit: N-key rollover betyr at det ikke er noen grense på hvor mange tastetrykk som kan registreres samtidig, på vanlige usb-tastaturer er det mellom 4 og 6 hvis jeg husker rett Endret 16. november 2010 av Dimm Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Mener det gikk unna på under en uke. Fraktprisen kommer vel opp rett før man velger betalingsmåte? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Fikk mitt Steelseries 6Gv2 i går. Herlig kompakt tastatur. En håndleddstøtte foran i gel og det hele ble svært bra. Kompakt og solid til tusen. Man slipper å strekke seg over et stort område får å brukt de mest vanlige tastene. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 pS/2 har flere fordeler over usb, ubegrenset antall taster trykket ned samtidig, og at det baserer seg på interupts istedenfor polling. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Begrensninger på antall taster som registreres samtidig har ikke mye med usb vs ps2 å gjøre, men heller mer med hva slags løsning som er valgt i tastaturdesignet, og hva slags chip som ligger imellom tastene og kabelen. Polling vs interrupts har relativt lite å si for tastatur - så hvordan du snur det til å bli en fordel skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Interupts vil prioriteres over polling, så om du har mange usb enheter i gang kan ps/2 bli mer responsivt. I tillegg til at det vil prioriteres høyere dersom systemlasten er høy. Men så klart, om pollingfrekvensen er satt høyt nok er nok ikke forskjellen stor. USB-standarden setter en maks for 5 tastetrykk samtidig. Det er mulig å unngå ved å installere egne drivere for tastaturet, men flere drivere er vel sjeldent det man trenger. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Fikk akkurat mail fra pckeyboards der de sier at de bare lager finsk/svensk layout og ikke norsk. hvordan fikk du, Jann - Ove kjøpte med norsk layout? Endret 17. november 2010 av Dimm Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Vel, forskjellen imellom norsk/svensk layout er minimal. ö vs ø, ä vs æ, og noen minimale forskjeller i spesialtaster. Se bilder i spoiler: Vurder forøvrig modellen med styrepinne midt på ala IBM/Lenovo Thinkpad. Angrer på at jeg ikke valgte det når jeg kjøpte mitt. Endret 17. november 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå