Lasse94 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Hei alle sammen! Jeg måtte nylig resete ruteren etter at jeg preseterte å kaste meg ut av den.. jeg tok ikke backup (ja jeg vet, dumme meg..) så jeg satte opp alt på nytt. jeg valgte wep sikkerhet ettersom jeg ble anbefalt dette grunnet kompabilitet med eldre datamaskiner.. jeg klarer fint å koble meg opp, lillebroren min klarer det, begge vi har windows 7, jeg kan også koble meg opp med skolepcen, som har W7. men faren min sliter helt enormt, ruteren viser på attached devices at han er tilkoblet, men hos han viser det ikke tilkkoblet noe nettverk. snodig ettersom moren min også har xp som faren min, og hun kommer seg på nettet... Hva i huleste har skjedd, jeg har skjekket at jeg ikke har lagt han til på block services..... Endret 12. november 2010 av Lasse94 Lenke til kommentar
mello0110 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 hvilken kanal kjører det trådløse nettet på? det er bare kanal 1-11 som er godkjent standard i norge, så sjekk denne innstillingen, og endre etter behov. Det spiller ingen rolle hvilken kanal du kjører på, men for optimal støtte, bruk kanal 6. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Man kan være tilkoblet, men med feil krypteringsnøkkel. Da vil man ikke klare å overføre data eller motta IP-adresse fra router. Pass på at han legger inn den heksadesimale koden og ikke bruker ord for å generere hex. Disse kodegeneratorene er nemlig ikke alltid kompatible. Norge bruker kanal 1-13, men det er nok ikke problemet her. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 lurt å fjerne gammel nettverksprofil og sette inn passordet helt på nytt når du kobler til igjen ja. ellers kan gammle instillinger lage såmnt trøbbel noen ganger. FOrøvrig - WEP er IKKE trygt mot hackere. det er mer kompatielt mot VELDIG gamle maskiner ja, men det er ikke trygt, dersom det er noen bekymring. Har du nære naboer, og spesiellt i tettbygd strøk er det særdeles lite lurt å bruke WEP. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Når det gjelder WPA, så støttes dette av de fleste maskiner. Fra XP med SP1 eller bedre. Hvis man må bruke WEP, så er det best å bruke en router hvor man kan sette opp et isolert gjestenett som kun har tilgang til internett og ikke ditt private LAN. Ellers kan man like gjerne anse LAN som åpent for alle i nærheten. Eksempel på router med isolert gjestenett er f.eks DIR-655. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Takk for alle svar! skal teste alt når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå