Gå til innhold

Noe galt med mitt 5970?

NoOb-Jakt

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har et 5970 kort i pcen min. Jeg får 7.7 i grafikk og spillgrafikk i windows opplevelsesinstinkt.

En kompis av meg kjøpte i dag 5870 og innstalerte det, han får 7,8 på et dårligere kort.

Kan dette ha noe med at jeg ikke har crossfire slått på? Hvor kan jeg aktivere dette? Jeg finner det ikke i Catalyst Control Center.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crossfire er når du kjører to kort sammen. Windows opplevelses indeksen har lite med faktiske resultater og gjøre. Mitt 5850 får også lavere resultater enn et 5770 jeg har. Jeg har ingen grundig forklaring på lur, men jeg kan nok si at det ikke er noe feil med skjermkortet ditt, med mindre du opplever problemer på andre plan.

Lenke til kommentar

Crossfire er når du kjører to kort sammen. Windows opplevelses indeksen har lite med faktiske resultater og gjøre. Mitt 5850 får også lavere resultater enn et 5770 jeg har. Jeg har ingen grundig forklaring på lur, men jeg kan nok si at det ikke er noe feil med skjermkortet ditt, med mindre du opplever problemer på andre plan.

Opplever ikke noen andre problemer, bare det at jeg syns at det var rart at han hadde høyere en meg.

Inne i Catalyst Control Center på ATI overdrive så står d at GPU klokk = 157 mhz og Minne klokk = 300 mhz

Kan det ha noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tenke meg er at win opplevelseindeksen ikke gjenkjenner 2GPU'er, så da blir det en slags 5870 med litt dårligere hastigheter som da igjen gir 0.1 mindre i indeksen.

Er det noen måte jeg kan få fikset dette da? Fikk han til å kjøre en benchmark, og vi scorte akkurat det samme på testene.

Endret av NoOb-Jakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...