Gå til innhold

Fortolling og MVA på varer fra internett


Lurifaxx1

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Bestilte meg en ny sort Xbox 360 kontroller fra Play.com forrige uke, den kom i posten for noen dager siden, men det stod noe fælt på slippen. 70 kroner i MVA og 110 kroner i fortolling = 180 kr for å få den ut fra postkontoret?!

 

Jeg har forstått det sånn at med det nye statsbudsjettet skal alle varer fra netthandel ha MVA, men:

 

1: Jeg har aldri, aldri betalt noe sånt for varer jeg har bestilt fra play.com eller ebay (nå vet jeg at de fleste fra ebay merker med "gift")

 

2: Slik jeg hadde forstått det, skulle dette tre i kraft fra 2011 en gang? Blir uansett håpløst for de å kontrollere.

 

Har det seg slik at jeg bare har vært uheldig denne gangen? Og heldig de forøvrige femti gangene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Heisann!

 

Bestilte meg en ny sort Xbox 360 kontroller fra Play.com forrige uke, den kom i posten for noen dager siden, men det stod noe fælt på slippen. 70 kroner i MVA og 110 kroner i fortolling = 180 kr for å få den ut fra postkontoret?!

 

Jeg har forstått det sånn at med det nye statsbudsjettet skal alle varer fra netthandel ha MVA, men:

 

1: Jeg har aldri, aldri betalt noe sånt for varer jeg har bestilt fra play.com eller ebay (nå vet jeg at de fleste fra ebay merker med "gift")

 

2: Slik jeg hadde forstått det, skulle dette tre i kraft fra 2011 en gang? Blir uansett håpløst for de å kontrollere.

 

Har det seg slik at jeg bare har vært uheldig denne gangen? Og heldig de forøvrige femti gangene?

 

 

Dessverre er det slik at 200 kroners-grensen ble innført i 1976, og den har ikke blitt inflasjonsjustert siden.

 

Hvis du også føler at noe må gjøres så kom og bli med:

http://www.facebook.com/group.php?gid=50876844378

 

Vi har 77.623 medlemmer. Skulle gjerne hatt 77.624 medlemmer ;-)

Endret av Forte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...