Lurifaxx1 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Heisann! Bestilte meg en ny sort Xbox 360 kontroller fra Play.com forrige uke, den kom i posten for noen dager siden, men det stod noe fælt på slippen. 70 kroner i MVA og 110 kroner i fortolling = 180 kr for å få den ut fra postkontoret?! Jeg har forstått det sånn at med det nye statsbudsjettet skal alle varer fra netthandel ha MVA, men: 1: Jeg har aldri, aldri betalt noe sånt for varer jeg har bestilt fra play.com eller ebay (nå vet jeg at de fleste fra ebay merker med "gift") 2: Slik jeg hadde forstått det, skulle dette tre i kraft fra 2011 en gang? Blir uansett håpløst for de å kontrollere. Har det seg slik at jeg bare har vært uheldig denne gangen? Og heldig de forøvrige femti gangene? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hvor mye kostet de? Hvis de kostet under 200 kroner, skulle du vel ha sluppet unna toll og mva. Så vidt jeg vet er det ingen forandringer ift. 200 kroners-grensa. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hvis det er 70 kr i mva kostet den 280,- kr, noe som er over grensa for fritak. Siden det er fysiske varer har de alltid vært omfattet av mva. Det som endres på statsbudsjettet er "digitale varer". Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) 70/0,25=280NOK varer over 200NOK har du bestandig måtte betale mva på, det er kun varer under 200NOK som er fritatt. Endret 11. november 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Du har missforstått. De nye reglene gjelder kun på digitale tjenester. Du har alltid måtte betale for varer over 200 kr. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hvordan skal tollvesenet få greie på om X har lastet ned noe software/digitalt som skal betales mva. for? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Det må de du kjøper ifra kreve inn og så betale til staten. På samme måte som mva virker i en butikk i dag. Er forresten andre tråder der man kan diskutere dette. 1 Lenke til kommentar
Forte Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Heisann! Bestilte meg en ny sort Xbox 360 kontroller fra Play.com forrige uke, den kom i posten for noen dager siden, men det stod noe fælt på slippen. 70 kroner i MVA og 110 kroner i fortolling = 180 kr for å få den ut fra postkontoret?! Jeg har forstått det sånn at med det nye statsbudsjettet skal alle varer fra netthandel ha MVA, men: 1: Jeg har aldri, aldri betalt noe sånt for varer jeg har bestilt fra play.com eller ebay (nå vet jeg at de fleste fra ebay merker med "gift") 2: Slik jeg hadde forstått det, skulle dette tre i kraft fra 2011 en gang? Blir uansett håpløst for de å kontrollere. Har det seg slik at jeg bare har vært uheldig denne gangen? Og heldig de forøvrige femti gangene? Dessverre er det slik at 200 kroners-grensen ble innført i 1976, og den har ikke blitt inflasjonsjustert siden. Hvis du også føler at noe må gjøres så kom og bli med: http://www.facebook.com/group.php?gid=50876844378 Vi har 77.623 medlemmer. Skulle gjerne hatt 77.624 medlemmer ;-) Endret 23. desember 2010 av Forte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå