Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av maskin

Anbefalte innlegg

Har denne maskinen:

•  
  • Intel core 2 duo E8500 @ 3.8 Ghz
  • 4x 1 GB DDR2 800 mhz (4 GB ram)
  • Nvidia GT 220
  • 3 x Samsung F3 1 TB
  • DVD brenner (multi duallayer)
  • Windows XP SP3 + Mandriva powerpack 2010
  • Thermaltake Blue Orb II
  • Raidmax 650 watt strømforsyning
  • ASUS P5QL Pro

Har tenkt å oppgradere maskinen, før eller senere:

Er dette en god oppgradering:

• Intel Core i7 2600
  • GeForce GTX 460
  • 2x Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB
  • Crucial C300 64 GB 2.5"
  • LG GGW-H20L (Duallayer) Sata 300

Hadde tenkt å fortsette å bruke Thermaltake Blue Orb II kjøleren, eller en tilsvarende prosessorkjøler.

Er dette en bra oppgradering? Er ikke noe hast, siden maskinen funger greit, bare spill, oppstart, så er maskinen litt i miste laget, siden jeg har tenkt å oppgradere min 19" 1440x900 skjerm til noe større f.eks 22" eller 24" skjerm. Vil også ha mulighet å spille nyere spill, og også eldre spill.

Tror jeg beholder min XP Professional SP3 retail lisens ennå, siden jeg ikke trenger windows 7 på alle maskiner, er det en god investering?

Harddiskene tror jeg beholder ennå, fint til lagring av spill, filmer, dokumenter etc.

Hvilken hovedkort bør jeg gå for? Som er ganske så lik som ASUS P5QL Pro? Men har ennå flere sata 600 porter, USB3, Gigabit, 7.1 HD audio? Esata etc.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over det ja,

men av disse skjermkortene jeg har: Nvidia GT 220, ATI HD 4670, ATI HD 5670 har jeg ikke merket noe forskjeller mellom Directx 9 0g 10, når jeg spiller crysis, Resident evil 5, metro 2033. Men muligens forskjellene er minimale?

Merker mest forskjell på oppløsning og grafisknivå for så si det slik, ofte det er der jeg setter til middels eller high, ut fra hva skjermkortet klarer.

Har noen brukt core i7 til XP?

Vet noen om de fleste spill for XP og eldre vil fungere på nyere maskinvare en det jeg har i dag?

Er selv usikker på om DDR3 er nødvendig? Om man har en rask SSD disk, men XP støtter vel heller ikke trim.

Finnes det noen steder, man kan bestille en tidlig versjon av Intel Core i7 2600? siden jeg ikke finner den i butikkene? Noen som vet hva Intel Core i7 2600 tilsvarer ca core i7 920?

Er en Thermaltake Blue Orb II kjøler vanskelig å bruke sammen med i7?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

mGrytbak: Eneste jeg ser på de bildene du linker til, er forskjellig effekter, og speilmotiver.

Selv syns jeg ikke den ene eller andre er best.

http://www.pcgameshardware.com/screenshots/nodeeplink.gif

Har jeg ikke tilgang til.

Lurer på hvilken DX versjon et slik bilde er:

http://fc05.deviantart.net/fs29/f/2008/130/5/3/Cliff_and_Sea_Stock_by_XerStock.jpg

http://www.tehrantimes.com/News/10490/03_VIETNAM.jpg

DX11 på maks innstillinger? Virker for meg ut som gode 1080p videokvalitet.

Hadde GeForce GTX 580 1536 MB skjermkort kunne gi så gode spill slik at bildet ser virkelig ut?

Altså ved bruk av DX11?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Med din maskin ville jeg kjøpt skjerm først.

http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx#

Av de skjermkortene du har er 5670 kraftigst. Bruk det primært. Klarer gamle spill i full hd, og nyere spill i 720p oppløsning(uten AA). Har og et 4670 til reserve/coop maskin. 5670 er ca. 10% raskere, og slår GT220 med henda på ryggen ;)

GTX 460 er et meget bra kort. Ryktene sier at Nividia har klokket det ned 100mhz for ikke å konkurere med sitt eget GTX470. I SLI er det visst på linje med GTX480 eller over.

En reinnstalasjon er som regel den billigste oppgraderingen hvis du syntes oppstart og div går tregt :)

Sålenge du ikke er en hardcore ArmaII, BFBCII, Sim spiller er det bare å vente til nyåret for oppgradering av cpu IMHO.

Lenke til kommentar

Hvor lenge holder GTX 460? Før jeg får et ennå mindre og kraftigere skjermkort til mindre pris?

Er Radeon HD 6850 1 GB et ennå bedre skjermkort?

Sikkert ikke alt forlenge det skjer noe nytt igjen?

Klarer GTX 460 fint crysis 1080p med 2x antilasing og maksimalt grafikknivå?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...