Gå til innhold

Kamptråd: Aston Villa vs Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Utmerket, litt salte, men store som meloner.

 

Edit: Nei, jeg ser jo poenget deres, men jeg har en litt mindre "radikal" tilnærming. Det har også litt med erfaringene vi har gjort på spillermarkedet tidligere også, tidligere dyrkjøpte spillere (Berbatov som et prakteksempel) har jo ikke akkurat slått til. Men jeg er jo også enig at det gjør vondt å tenke på prislappen VdV og Sneijder ble solgt for. Men nå husker jeg faktisk at du karakteriserte VdV som "grå og middelmådig", så tom. du var jo enig i at VdV ikke var noe å satse på...

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Rooney kom til å måtte gå ut med skade sa jeg når lagoppstillinga kom. At Rafael kom til å bli utvist sa jeg når han fikk sitt første gule. Null etterpåklokskap her gitt..

 

Du sier jo "alltid" slike ting, må få rett en eller annen gang...

Eksempler?

 

Drillo på United.no-forumet har et innlegg som beskriver meningen min om Ferguson på en ypperlig måte.

 

 

Ferguson har selvfølgelig vunnet mye og det er vi evig takknemlig for, men per dags dato har vi gjort en god del feilvalg. Jeg sier for tusende gang: Jeg mener IKKE Ferguson burde sparkes eller kaster ut på noen som helst måte, men jeg mener han kan gjøre ting bedre enn det han har gjort. Det er alltid rom for forbedring, og når vi vet hva Ferguson står for og hva han er i stand til å gjøre er det skuffende å se det som foregår nå.

 

Først av alt er spillestilen vår gørr kjedelig, og det syns jeg SAF er ansvarlig for. Vi har de siste årene ikke klart å spille underholdende fotball over en periode. Det hele virker planløst, grått og kjedelig. Vi har en midtbane som er totalt blottet for kreativitet, og det var noe SAF kunne gjort noe med i sommer, men som det ikke ble tatt tak i. Det syns jeg vi har lidd av allerede denne sesongen og bevisene har kommet i mange av de uavgjorte kampene vi har spilt. En midtbanespiller med kreativitet hadde kanskje vært forskjellen på uavgjort og seier. Spillestilen vår syns jeg Ferguson har skylden for og jeg syns ikke jeg burde bli slaktet for å påpeke det. Det er han som tar ut laget, han som velger taktikken og ikke minst han som velger filosofien og tankegangen.

 

En annen ting som jeg syns Ferguson må ta skylden for er valgene på overgangsmarkedet. Folk syter stadig vekk over at vi ikke har penger til å hente inn spillere av høy kvalitet. Dette er noe jeg blir forundret og irritert over. Det er Fergie selv som velger å hente inn unge, uferdige spillere som per dags dato er halvgode, men som kan en gang i fremtiden bli ordentlig gode.

 

Tar vi en titt på de spillerne vi har hentet inn så får vi følgende resultat:

Chris Smalling - 10 millioner pund

Javier Hernandez - 7 millioner pund

Gabriel Obertan - 3 millioner pund

Bébé - 7 millioner pund

Mame Biram Diouf - 4-5 millioner pund

 

Om vi legger sammen denne anslåtte summen så får vi cirka 30 millioner pund som svar. Ikke fortell meg at vi ikke kunne fått en etablert "stjernespiller" til den summen. I stedet har vi brukt pengene på spillere som kan bli gode i fremtiden og gjort en del rare valg. Om vi også legger til spillere som Gibson som burde ha blitt solgt for en god stund tilbake får vi enda mer penger. I stedet har vi fått et lag fullt av halvgode spillere og noen få stjerner som hevder seg over andre. Det er ingen tvil om at Rooney hadde noe sannhet i at vi viser litt for lite ambisjoner på spillermarkedet. Og før dere slakter meg igjen: Jeg er IKKE enig i hans framgang og hans totale mangel på respekt. Man skal ikke oppføre seg som han gjorde og jeg står på mitt om at han like gjerne kan forlate klubben. At han får kraftig lønnsøkning gjør meg også forbanna. Men han har rett i at vi ikke viser nok styrke på markedet.

 

Jeg tror ikke det er mange lag i verden som per dags dato blir skremt av å se på startoppstillingen vår og se på stallen vår. van der Sar har ennå ikke blitt erstattet og når ryktene sier at Lindegaard er den som er på vei inn som erstatter får jeg vel ikke gjøre annet enn å riste på hodet og nesten gråte meg til søvn. Når en spiller som van der Vaart går til Spurs for prisen av Bébe og noen millioner mer enn Mame Biram Diouf, så begynner man å lure på hva i helvete Fergie driver med om dagen. Man kan ikke BARE bygge for fremtiden, nåtiden er også viktig. Og nåtiden viser at vi er ganske langt bak Chelsea og så vidt bedre enn lag som Arsenal og City. Jeg mener ikke at vi skal bruke like mye penger som City, men å forsterke laget med spillere som går inn og gjør jobben sin NÅ hadde vært hyggelig i blant. Jeg syns det er veldig spennende med unge talenter og unge spillere som får sjansen, men ikke til enhver pris.

 

Så akkurat det er bekymringene mine: Spillestilen, mangelen på offensiv tankegang, en plan over spillet, prioriteringene på overgangsmarkedet og hvordan pengene er blitt brukt. Ikke minst hvilke spillere som faktisk er i klubben per dags dato. At Ferguson har hatt 30 trofeer i fortiden er fantastisk, men per dags dato er vi i ferd med å bli dårligere og dårligere. Det er ikke en positiv utvikling i klubben, og jeg tror ikke det er mange som kan si seg uenig med meg.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...