Gå til innhold

Kamptråd: Aston Villa vs Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forventer heller ikke at vi skal vinne noe som helst i år heller, trofeemessig altså, men er det så mye forlangt at vi spiller en god kamp hvert andre år? Vi er dårligere på bortebane enn Newcastle. I fjor var vi i realiteten langt svakere enn Chelsea og 1p bak var flatterende. Jeg følger united i tykt og tynt, hver dag og derfor pårober jeg meg retten til å si akkurat det jeg mener om manageren også. Han irriterer meg grenseløst om dagen.

 

Kan ikke huske sist vi dominerte en kamp og vant komfortabelt .Og vi skal tross alt være en av verdens største klubber og et bedre lag.

 

Om vi ikke har penger så får Fergie si det som det er. Jeg tror han er oppsatt på å bevise verden feil og nekter å svelge sin egen stolthet å innse at fansen har rett. Da setter man seg selv foran laget. ALLE ser at vi trenger en bedre midtbane, den er skremmende dårlig.

 

Ber til høyere makter om at vi ikke trekker et av de bedre lagene i CL neste runde. Da blir vi most.

 

Oioi, Vaart scorer sitt 6'te for sesongen. No value ey? Dumeste våset Greit da, assist.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Hadde vært komisk om vi gikk undefeated hele sesongen og ikke vinner ligagull. Kan vi kalle oss Immortals da? Jmfr. Arsenal 03/04.

 

Satan, jeg er trøtt. Må sove.

 

Trodde det var immorals de ble kalt jeg

 

Jeg forventer heller ikke at vi skal vinne noe som helst i år heller, trofeemessig altså, men er det så mye forlangt at vi spiller en god kamp hvert andre år? Vi er dårligere på bortebane enn Newcastle. I fjor var vi i realiteten langt svakere enn Chelsea og 1p bak var flatterende. Jeg følger united i tykt og tynt, hver dag og derfor pårober jeg meg retten til å si akkurat det jeg mener om manageren også. Han irriterer meg grenseløst om dagen.

 

Kan ikke huske sist vi dominerte en kamp og vant komfortabelt .Og vi skal tross alt være en av verdens største klubber og et bedre lag.

 

Om vi ikke har penger så får Fergie si det som det er. Jeg tror han er oppsatt på å bevise verden feil og nekter å svelge sin egen stolthet å innse at fansen har rett. Da setter man seg selv foran laget. ALLE ser at vi trenger en bedre midtbane, den er skremmende dårlig.

 

Ber til høyere makter om at vi ikke trekker et av de bedre lagene i CL neste runde. Da blir vi most.

 

Oioi, Vaart scorer sitt 6'te for sesongen. No value ey? Dumeste våset

 

Inse at du har rett mener du?

 

Tottenham ligger en del bak plasseringen i forrige sesong.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Jeg forventer heller ikke at vi skal vinne noe som helst i år heller, trofeemessig altså, men er det så mye forlangt at vi spiller en god kamp hvert andre år? Vi er dårligere på bortebane enn Newcastle. I fjor var vi i realiteten langt svakere enn Chelsea og 1p bak var flatterende. Jeg følger united i tykt og tynt, hver dag og derfor pårober jeg meg retten til å si akkurat det jeg mener om manageren også. Han irriterer meg grenseløst om dagen.

 

Kan ikke huske sist vi dominerte en kamp og vant komfortabelt .Og vi skal tross alt være en av verdens største klubber og et bedre lag.

 

Om vi ikke har penger så får Fergie si det som det er. Jeg tror han er oppsatt på å bevise verden feil og nekter å svelge sin egen stolthet å innse at fansen har rett. Da setter man seg selv foran laget. ALLE ser at vi trenger en bedre midtbane, den er skremmende dårlig.

 

Ber til høyere makter om at vi ikke trekker et av de bedre lagene i CL neste runde. Da blir vi most.

 

Oioi, Vaart scorer sitt 6'te for sesongen. No value ey? Dumeste våset Greit da, assist.

 

Jeg tviler sterkt på at Ferguson føler ett behov for og vise verden noe som helst, jeg tror han gjør det han mener er best for United..

Situasjonen med Rooney har gjort mye.. Jeg tror Rooney saken ødela mye av planen til Ferguson.. Slik som laget var i fjor, med en Rooney som scorte mål.. Også at vi hentet inn Hernandez, så vil jeg si United hadde en god sjangse til og slå Chelsea og vinne ligaen.. Jeg ønsker selvsagt at vi henter inn en spiller som Sneijder, som ville gjort mye for den offangsive delen..

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! FOR FAEN JAAA!!!

 

Jeg slår forøvrig bedre cornere enn Nani.

 

Hva skjer egentlig med at Nani får ta corner etter corner? Absolutt alle daler ned på første stolpe og blir klarert ut.

 

Helt utrolig å se profesjonelle fotballspillere slå så dårlige cornere. Cornere har vært Uniteds problem i mange år etter at Becks forlot klubben. Nani og Giggs er de som kommer friskest i minne.

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! FOR FAEN JAAA!!!

 

Jeg slår forøvrig bedre cornere enn Nani.

 

Hva skjer egentlig med at Nani får ta corner etter corner? Absolutt alle daler ned på første stolpe og blir klarert ut.

 

Helt utrolig å se profesjonelle fotballspillere slå så dårlige cornere. Cornere har vært Uniteds problem i mange år etter at Becks forlot klubben. Nani og Giggs er de som kommer friskest i minne.

 

Ja, helt siden Beckham dro. Ronaldo tok en del cornere, men også di duppet alltid ned på første stolpe, samme som Nani sine. Giggs slår av og til gode cornere, men som regel er de for svak.

 

Sitter og ser på Spurs - Blackburn nå og der er det kvalitet på dødballene. Tottenham har Bale som nesten slår perfekt hver eneste gang. I bakhånd har de Modric og Van der Vaart som også slår gode dødballer. Blackburn har Gamst som alltid slår farlige dødballer.

 

Liverpool har Gerrard. Chelsea har Lampard og mange flere. Hvem har vi? Nani har jo fått en del assister til nå, men cornerne er alt for dårlige. Jeg skjønner hvorfor vi som oftest bruker den korte varianten.

Lenke til kommentar

Dette var rett og slett ein fullstendig håplaus dag. Første kamp etter at vi fekk oss PL-pakke blei etterkvart så dårleg at eg berre måtte slå av lyden for å sleppe å høre på det lavpanna gnålet som kom ut av høgtalarane. Det einaste som var dårlegare var spelet vårt. Dei første 15-20 minutta har vi stålkontroll, klarar å halde på ballen, god avstand i ledda og Villa blir springande i mellom, men derifrå og ut spelar heile laget som ein gjeng haudelause høns som manglar både vilje og plan på det dei driver med. Når ein då seinare ser kor enkelt ein faktisk kjem til så lenge viljen er til stades, så forstår eg ikkje kvifor det ikkje skal vere mogeleg å få fram litt meir av det tidligare i kampen. Nok ein gong blir vi eit offer for lag som er meir entusiastiske enn oss, som ser ut til å ville meir og som er direkte. Vi scorar to mål på fem minutt når vi finner ut at vi skal prøve å spele direkte, men resten av kampen så prøvar vi omtrent utelukkande på å spele oss fram og tilbake i området mellom forsvarsspelarane våre og fram til 30m frå mål. Det er altfor lite som skjer kjapt og direkte, og dei gongane ein prøvar på det så står nokon i offside, eller ein rotar vekk ballen på andre måtar. I dag viser også ein del spelarar at det må arbeidast litt med haldningar for det blir voldsomt mykje tull til tider. Dean lar Villa takle det dei vil omtrent, men United-spelarane bør klare å oppføre seg betre enn det enkelte gjer i dag.

 

Vi er pokker så heldige som får med oss poeng i det heile tatt i dag. Sannsynlegvis er vi 6 poeng bak Chelsea bak Arsenal i tillegg etter morgondagen. Vi har ei veke no til vi tek imot Wigan heime, til endå ein kamp vi bør vinne. Eg ynskjer verkeleg å få til noko som minner om skikkelig solid spel, og då ikkje berre defansivt som mot City, men ein kamp der vi verkeleg dominerer kampbiletet og får som fortjent av den grunn. Det her var i det minste skikkelig vekkasta.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare påpeke at det er svært mange som har likt syn på ting som meg og da folk som har vært Utd supportere i 30-40år. Anbefaler en les på feks redcafe.net eller united.no hvis noen skulle være i tvil. Årets United spiller den dårligste fotballen siden tidlig på 80-tallet. Tenk over det, helt seriøst sett deg ned og tenk godt over det, når sist spilte vi en overbevisende kamp? Hvorfor må vi slite så mye mer for å vinne kamper enn Chelsea? Vi har imo spilt fæl fotball i 2 sesonger selv om resultatene har vært svært gode (2.plass og kvart i CL er mer enn godkjent)

 

Men nok syt, i dag la jeg kortene på bordet (igjen) og selv om noen sikkert oppfatter det som patetisk at jeg kritiserer Ferguson så hardt som jeg gjør, er det ikke uten årsak. Jeg ønsker å se god fotball igjen, i alle fall med jevne mellomrom. Om det ikke skjer så skjer det ikke, men jeg vil fortsette å klage når jeg mener klubben (iform av mangel på spillerkjøp og nåværende spillermateriale i betraktning) underpresterer utifra forutsettingene vi har.

 

Men for å være litt positiv så har vi nå unnagjort to kjipe bortekamper. Foruten Chelsea og Arsenal (som spiller i mårra) ser det ut til at andre lag som feks City har fått mindre ut av det enn vi. De spilte tross alt to hjemmekamper. Vi er også fortsatt unbeaten, men det teller for lite.

 

Glær med til neste kamp. Håper det går bedre da :)

Endret av Goldwing
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Goldwing: jeg vet vi skal liksom holde oss unna hverandre men jeg har problemer altså. Vi må ikke glemme at vi scåret to mål da. Det er en god del posetivt å ta med fra denne kampen. Kanksje hadde vi vunnet om dommeren ikke hadde godtatt an Nani ble meiet ned gang på gang. Villa benyttet seg grivt av det. Jeg mener vi igjen svikter på det defensive og vi hadde hatt bruk for en god defensiv midtbanespiller. 2 mål borte mot Villa er bra det.

 

<Hvorfor må vi slite så mye mer for å vinne kamper enn Chelsea?

 

Grunnen der er så såre enkel at jeg ikke helt forstår at du ikke skjønner den. Økonomisk balangse

 

<når sist spilte vi en overbevisende kamp?

 

På Onsdag mot City. Når spilte vi en overbevisende kamp som vi vant er sikkert neste spørsmål og svaret der (fra meg) er bortekampen mot Bursaspor

 

Jada. Du har folk som er enig med deg. Mange her inne er enig med deg. Men er ikke å skylde på manager og manglende spillerkjøp den mest billige unnskyldningen for manglende resultater som finnes? (sammen med å skylde på dommeren :) ). Det er jo Chelsea og City løsning. Pøs ut penger til vi vinner noe.

 

Personlig forstår jeg ikke hvorfor Chelsea ikke bare har stukket av for lenge siden. Eneste grunnen jeg kan tenke meg er Fergie. Altså mannen du vil fjerne.

 

En ting angående kampprogrammet. Vi har hatt mange jævla vanskelige bortekamper. Men det eneste av de fire store som vi har møtt er Liverpool hjemme.....

Endret av Limbeck
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...