advo Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Hei! Jeg kommer ikke på nett i Internett Explorer. Feilmelding er adresse er ugyldig. Jeg har også tilbakestilt IE og kjørt IE uten tillegg, men kommer fortsatt ikke inn. Jeg får pinget f.eks www.vg.no, så jeg har internett. Microsoft security essentials og Windows Update kobler til å laster ned som vanlig. Jeg får ikke oppdatert malwarebytes, der får jeg feilmelding om at serveren ikke kan nåes. Jeg har kjørt anti virus scan og anti malware scan, men finner ingenting. Har lett endel på nettet og kjørt endel commandoer som "netsh winsock reset" som vanligvis løser slike problemer, men kommer fortsatt ikke på nett. Dette er ikke min maskin å han vil ikke ha firefox.. (god knows.) Så jeg har ikke prøvd å installere det heller, men siden flere program har problem med å¨oppdatere seg så mistenker jeg ikke IE for å ha feilen.. Noen tips? EDIT: har deaktivert brannmur og ingen programmer starter ved oppstart... Endret 11. november 2010 av advo Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Prøv kommandoen netsh int ip reset c:\resetlog.txt (kjør cmd vindu som admin om nødvendig). Restart maskinen. Lenke til kommentar
advo Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Prøv kommandoen netsh int ip reset c:\resetlog.txt (kjør cmd vindu som admin om nødvendig). Restart maskinen. Det hjalp heller ikke. Har prøvd å resette Hosts fila, ingen endring. Når jeg kjører diagnostik, så finner den ingen feil med tilkoblingen. Har også prøvd å satt IP-adresse og DNS manuelt, men fortsatt feil. Jeg fikk en http feil 403 en gang. prøvde å google litt, men fant ingen løsning.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hvis du går inn på kontrollpanelet i Windows og velger legg til/fjern programmer, så kan du velge "Windows features" og fjerne og så legge til nettverk. Verd et forsøk. Når det gjelder å prøve Firefox, så kan jo den slettes igjen. Er han så teit at han ikke vil prøve det, så gi han tilbud om å legge inn Windows fra scratch... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå