Soenes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hei. Har noen peiling på XML og databasetabeller? Har en oppgave som spør etter hva den vesentlige forskjellen er på en prisliste som sendes som databasetabell kontra en XML-fil. Noen som kan svare meg på dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Soenes Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Ingen som vet hva som er den vesentlige forskjellen på det som lagres i en databasetabell og en XML-fil? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det er mange forskjeller, aner ikke hva du er ute etter. I database lagres data (som regel) i binærfiler. I XML lagres data i asciifiler. Databaser har definerte datatyper og du har bedre kontroll (integritet) enn med XML. Med databaser kan du bruke SQL-spørringer. Med XML brukes XML-funksjoner. XML har såvidt jeg vet ikke noe system for å koble to entiteter. Det er rett og slett to forskjellige ting som brukes til hvert sitt. Det er mange forskjeller, aner ikke hva du er ute etter. I database lagres data (som regel) i binærfiler. I XML lagres data i asciifiler. Databaser har definerte datatyper og du har bedre kontroll (integritet) enn med XML. Med databaser kan du bruke SQL-spørringer. Med XML brukes XML-funksjoner. XML har såvidt jeg vet ikke noe system for å koble to entiteter. Det er rett og slett to forskjellige ting som brukes til hvert sitt. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du må nok definere betre kva du er ute etter. Avhengig av kor mykje informasjon som skal lagres, og kor mykje som skal endres over tid må ein vurdere database eller XML. Personleg nytter eg database, som uproblematisk med hjelp av eit skripspråk kan generere XML automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå