Winston Wolf Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Yo. Long story short - jeg skal ha tre eksamener i desember og exphil er en av de (nei, jeg har ikke seminarer, bare eksamen). Er stygt redd for at interessen min for dette faget gjenspeiler seg på karakteren og jeg kanskje stryker. Jeg har faktisk ikke peiling, men hva skjer i så fall? Kan jeg fortsette på vårsemesteret som vanlig, og kanskje ta ny eksamen i faget? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hva/hvor går du? Du skal kunne fortsette som vanlig med opptil flere hengefag. Du må bare to konte-eksamen til sommeren. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Petroleumsteknologi, UiB. Endret 11. november 2010 av nikko_tt Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Petroleumsteknologi, UiB. Det får ingen konsekvenser. Du kan melde deg opp til ny eksamen til våren. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Herlig. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Du burde stilt dette spørsmålet etter eksamen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Skal du stryke på exphil må du virkelig prøve hardt. Det er så mye veiledninger og ekstrasjanser i det opplegget at oppgaven nærmest skriver seg selv, og hvis den ikke blir godkjent i første omgang er det bare å fylle ut med det som står i kritikken. Beklager, jeg leste ikke nøye og omtalte seminarmodellen. Men det er fremdeles omtrent den billigste karakteren du får. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Joa. Men jeg må jo faktisk lese gjennom en hel bok og kunne innholdet som mildt sagt er usannsynlig kjedelig. Så vil bare vite hvor store konsekvensene av å stryke er, men de er tydeligvis små. Hvor mange ganger kan man forresten stryke før man ikke kan ta eksamen lenger? 3...? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Petroleumsteknologi, UiB. Hva blir du egentlig når du studerer petroleumsteknologi, som ikke er et ingeniørstudie? Endret 12. november 2010 av redsox Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Petroleumsteknologi, UiB. Hva blir du egentlig når du studerer petroleumsteknologi, som ikke er et ingeniørstudie? Hmm... Godt spørsmål. Jeg har ingen peiling, egentlig. Du "blir" vel ingenting, du får en bachelor/master i petroleumsteknologi med tilhørende spesialfelt. Har dog signert en kontrakt med Avinor om flygelederutdanning i USA neste høst. Så petroleumsteknologien studerer jeg på gøy. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Joa. Men jeg må jo faktisk lese gjennom en hel bok og kunne innholdet som mildt sagt er usannsynlig kjedelig. Må du? Hva med et sammendrag? Wikipedia? Ingen husker hele boka uansett. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Joa. Men jeg må jo faktisk lese gjennom en hel bok og kunne innholdet som mildt sagt er usannsynlig kjedelig. Må du? Hva med et sammendrag? Wikipedia? Ingen husker hele boka uansett. Uhm... Okei. Takk for tipset. Hvorfor lese bøker når det finnes sammendrag? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Fordi du står kanskje på eksamen med å lese sammendrag, men hvis man leser hele boken er det større sjangse for å få en bra karakter Lenke til kommentar
dkny Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Uhm... Okei. Takk for tipset. Hvorfor lese bøker når det finnes sammendrag? Jeg leste (og pugget!) sammendrag og fikk B. Venninna mi leste litt på wikipedia og fikk C (men hun kunne en del fra tidligere skole). Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Selve skriftlige eksamen i exphil er visstnok usannsynlig vanskelig. På UIO er strykprosenten helt vanvittig. Nærme 70% eller noe slikt Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg strøk på exphil i fjor (hadde riktignok ikke lest noe, og leste oppgaven litt for fort, så jeg svarte kun på en ut av tre deler). Det var ikke bare jeg som strøk, for å si det slik - selv om det helt klart hadde vært overkommelig å stå, selv uten mye lesing. Tok exphil opp til våren igjen, og hadde ikke lest mer enn veldig kort i repitisjonsheftet, og da var det egentlig ikke noe problem å stå. Allikevel kommer det veldig an på oppgaven, og det er ikke gitt at man står, selv om folk reklamerer for at exphil er fryktelig enkelt. Kjedelig er det i hvert fall, og det er vel kanskje den største årsaken til høye strykprosenter. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg strøk på exphil i fjor (hadde riktignok ikke lest noe, og leste oppgaven litt for fort, så jeg svarte kun på en ut av tre deler). Det var ikke bare jeg som strøk, for å si det slik - selv om det helt klart hadde vært overkommelig å stå, selv uten mye lesing. Tok exphil opp til våren igjen, og hadde ikke lest mer enn veldig kort i repitisjonsheftet, og da var det egentlig ikke noe problem å stå. Allikevel kommer det veldig an på oppgaven, og det er ikke gitt at man står, selv om folk reklamerer for at exphil er fryktelig enkelt. Kjedelig er det i hvert fall, og det er vel kanskje den største årsaken til høye strykprosenter. Tar man seminarvarianten er det "umulig" å stryke hvertfall Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Tror det hadde vært lettere å motivere seg for exphil med en annen holdning fra institusjonens side. Selv om stoffet er spennende nok merker man fort at dette driter de egentlig i bare du står. Med dagens idiotiske finansiering tjener de penger per studiepoeng og håver inn på å slippe gjennom så mange førsteåringer som mulig. Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg strøk på exphil i fjor (hadde riktignok ikke lest noe, og leste oppgaven litt for fort, så jeg svarte kun på en ut av tre deler). Det var ikke bare jeg som strøk, for å si det slik - selv om det helt klart hadde vært overkommelig å stå, selv uten mye lesing. Tok exphil opp til våren igjen, og hadde ikke lest mer enn veldig kort i repitisjonsheftet, og da var det egentlig ikke noe problem å stå. Allikevel kommer det veldig an på oppgaven, og det er ikke gitt at man står, selv om folk reklamerer for at exphil er fryktelig enkelt. Kjedelig er det i hvert fall, og det er vel kanskje den største årsaken til høye strykprosenter. Tar man seminarvarianten er det "umulig" å stryke hvertfall Ja, mulig, men det var ikke et alternativ - de har bare skriftlig skoleeksamen ved NTNU. Er vel alltid lettere å stryke på skoleeksamen enn hjemmeeksamen i de aller fleste fag. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Kan man ta seminargruppe til våren hvis man stryker på høsten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå